سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سه هزار ماموریت اورژانس البرز در هفته ای که گذشت

رئیس مرکز فوریت های پزشکی البرز گفت: اورژانس هوایی البرز طی انجام ۳ عملیات نجات بخش، شش مصدوم بدحال را در کمترین زمان ممکن به مرکز درمانی انتقال داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، مهرداد بابایی ،رئیس مرکز فوریت های پزشکی البرز گفت:طی دومین هفته از دی ماه ۹۸ کارشناسان پرستاری واحد ارتباطات و تریاژ تلفنی مرکز اورژانس ۱۱۵ البرز به ۸ هزار و هفتصد و شصت و هفت تماس تلفنی پاسخگو بودند و  برای انجام ۳ هزار ماموریت نیز اعزام شدند.
او افزود:در جریان انجام این تعداد ماموریت، سیصد و دو مورد امداد رسانی به حوادث ترافیکی و ۲ هزار و ششصد و نود و هفت ماموریت نیز به منظور درمان و انتقال بیماران و مصدومین حوادث غیر ترافیکی صورت گرفت.

رئیس مرکز فوریت های پزشکی البرز گفت:تعداد بیماران اعزامی به مراکز درمانی توسط آمبولانس‌های اورژانس ۱۱۵ البرز بالغ بر یک هزار و صد و هفتاد و هفت نفر بوده و هزار و دویست و پنجاه و چهار نفر نیز از خدمات درمان سرپایی برخوردار شدند.
رئیس مرکز فوریت های پزشکی البرز افزود: همچنین در هفته گذشته کارشناسان فوریت‌های پزشکی البرز به ۱۲ نفر با مشکل مسمومیت با مونوکسید کربن خدمات درمانی پیش بیمارستانی ارائه دادند.
او در ادامه با اشاره به فعالیت اورژانس هوایی البرز طی هفته‌ای که گذشت گفت: ۳ ماموریت هوایی  نیز با موفقیت انجام شد  و طی آن‌ موفق به نجات شش مصدوم بدحال شدیم.

بابایی افزود:در پی اقادامات اورژانس البرز ، مرد جوان ۳۵ ساله‌ای که در اثر بریدگی در ناحیه گردن و پارگی نای دچار خونریزی شدید و اختلال تنفسی شده بود  پس از انجام اقدامات درمانی حفظ حیات که توسط تکنسین‌های آمبولانس اعزامی، مصدوم از مرگ حتمی نجات یافته و به دنبال انتقال سریع توسط بالگرد اورژانس هوایی و ادامه اقدامات درمانی، در کمترین زمان به بیمارستان البرز انتقال یافته و بلافاصله تحت عمل جراحی قرار گرفت.

او گفت: به گفته جراحان و متخصصین، در صورت طولانی شدن زمان انتقال مصدوم به بیمارستان، مرد جوان هیچ شانسی برای ادامه زندگی نداشت. خوشبختانه با اقدامات به موقع و تلاش‌های همه عوامل دست اندرکار، در حال حاضر فرد مذکور در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان البرز کرج در وضعیت مطلوب، هوشیاری کامل و رو به بهبود بستری است.

انتهای پیام/خ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.