سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره مندی ۳۱ هزار نفر از خدمات مشاوره شغلی در مازندران

مدیر کل فنی و حرفه‌ای مازندران گفت: ۳۱ هزار و ۸۵۴ نفر ۹ ماهه امسال از خدمات مشاوره شغلی و هدایت آموزشی در استان بهره‌مند شدند.

سید حسین درویشی مدیرکل مدیر کل فنی و حرفه‌ای مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،با گفت: عملکرد این اداره کل در ۹ ماهه امسال در مبحث خدمات مشاوره الکترونیک در پورتال ۶۳۱۲ نفر و در خدمات مشاوره عمومی ۲۵ هزار و ۵۴۲ نفر می‌باشد و در زمینه مشاوره کارآموزی ۱۴ هزار و ۷۹۳ نفر ساعت بوده است.

او افزود: امروزه پیچیدگی و دگرگونی دنیای کار، سرعت فزآینده رشد تکنولوژی، تقاضا‌های روزافزون برای ورود به برخی مشاغل و نیاز به کسب دانش و مهارت‌ها با توجه به تفاوت‌های فردی، موجب برهم خوردن تعادل آموزش و بازار کار شده و مشکلاتی را در چگونگی هدایت استعدادها، راهنمایی شغلی و تصمیم گیری حرفه‌ای به وجود آورده است.

درویشی گفت: از آنجا که یکی از اهداف سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در کنار دیگر اهداف، هدایت شغلی و آموزش فن و مهارت افراد است و این هدف به ویژه در حیطه آموزش فنی و حرفه‌ای مورد توجه ویژه قرار می‌گیرد، لذا، باید کوشش نمود تا این مهم به صورت سیستماتیک به اهداف از پیش تعیین شده خود برسد و راهنمایی فنی–شغلی متناسب با ویژگی‌های فردی و نیاز‌های بازار کار حرکت کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران درویشی در پایان بر هدایت شغلی و آموزش فن و مهارت افراد تاکید و افزود: انتخاب رشته‌های گوناگون مهارتی با توجه به تنوع رشته‌ها در ابتدای ورود علاقمندان و کارآموزان به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای بنا به درخواستو اطلاعات آنان صورت می‌گیرد و این امر می‌تواند کیفیت مهارت آموزی افراد را ارتقاء دهد.

درویشی گفت: تصمیم گیری درباره انتخاب شغل و حرفه یکی از مهمترین و سرنوشت سازترین موضوعات در زندگی هر فرد به حساب می‌آید.

انتهای پیام/س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.