سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرعت وزش باد در نصرت آباد به ۷۲ کیلومتر بر ساعت رسید

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: سرعت وزش باد شدید که از اواخر دیشب در نصرت آباد و بخش‌هایی از مرکز استان آغاز شده، تا صبح امروز به ۷۲ کیلومتر بر ساعت رسیده است.

محسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: وزش این باد شدید تأثیر چشمگیری در خیزش گردوغبار نداشته است، اما شعاع دید افقی در محدوده اداره هواشناسی نصرت آباد را به ۸۰۰۰ متر کاهش داده است.

او  افزود: در زاهدان نیز بیشینه سرعت وزش باد تا ساعت ۰۹:۰۰ دقیقه صبح امروز به ۶۸ کیلومتر بر ساعت رسیده است و انتظار می‌رود در ادامه روز سرعت وزش باد بیشتر شود و دید افقی در نقاط مستعد کاهش یابد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در این مدت در جنوب شرق، نوار غربی و نواحی مرکزی استان نیز وزش باد شدید در برخی نقاط همراه با گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

حیدری در بخش دیگری به ورود سامانه بارشی در استان اشاره کرد و گفت: از دیروز سامانه بارشی وارد استان شد و فعالیتش را از دیشب آغاز کرد.

او  ادامه داد: تا صبح امروز از «چانعلی» زاهدان ۱۱، «میرآباد و بهارآباد» زاهدان ۷، «کلاته سیاه» زاهدان ۶.۵ و «توکل‌آباد شوروک» ۴.۶ میلی‌متر باران گزارش شده است.

او  گفت: در شمال استان نیز بارش‌های خفیف از دیشب آغاز شده و انتظار می‌رود امروز برشدت و دامنه بارش‌ها در نیمه شمالی و مرکز استان افزوده شود.

عضو ستاد مدیریت بحران هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی تا بعدازظهر دوشنبه در اکثر نقاط استان بارش باران، در برخی نقاط رگبار و رعدوبرق و در ارتفاعات مرکزی احتمال بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

حیدری اضافه کرد: آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها، احتمال وقوع صاعقه و تگرگ وجود دارد بنابراین توصیه می‌شود از رفتن به حاشیه رودخانه‌ها و ارتفاعات خودداری شود.

او در ادامه گفت: در این مدت در جنوب شرق، نوار غربی و نواحی مرکزی وزش باد شدید در برخی نقاط همراه با گردوخاک انتظار می‌رود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در ادامه از کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوای نیمه شمالی و مرکزی استان از اواخر وقت دوشنبه خبر داد و گفت:دریای عمان از ظهر یکشنبه تا ظهر سه‌شنبه مواج است.

انتهای پیام/ع

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.