سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارسال ۶۰ نمونه سلول بنیادی خون بندناف به بانک رویان تهران

از ابتدای امسال تا کنون، ۶۰ نمونه سلول بنیادی خون بندناف از استان چهارمحال و بختیاری به بانک رویان تهران ارسال شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سیروس رضایی رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تا کنون، ۶۰ نمونه سلول بنیادی خون بندناف از استان به بانک رویان تهران ارسال شده است.

او افزود: حدود چهار هزار نفر مورد مشاوره حضوری و تلفنی قرار گرفتنده اند که پس از بررسی‌های کارشناسی ۴۰۰ نفر از این افراد موفق به عقد قرارداد شدند.

رضایی اضافه کرد: پیوند سلول‌های بنیادی خون ساز از ۳۵ سال پیش در دنیا و از ۲۰ سال پیش در ایران آغاز شده است که در ۱۵ سال گذشته مورد توجه بیشتری قرار گرفت.

او ادامه داد: بر اساس آمار‌های موجود، هم اکنون حدود ۱۴ بیماری در افراد بالغ و بیش از ۶۰ بیماری در کودکان با کمک سلول‌های بنیادی خون بندناف درمان می‌شود.

رضایی گفت: با توجه به مزیت‌های درمانی سلول‌های بنیادی خون بندناف، پیشرفت‌های علمی و نظر به این که فرصت ذخیره سازی سلول بنیادی بندناف برای هر کودک تنها یک بار در طول زندگی و آن هم موقع تولد نوزاد است.

او به خانواده‌هایی که در آستانه تولد فرزندشان هستند توصیه کرد: از این سرمایه ارزشمند برای سلامت خانواده خود در آینده استفاده کنند.

رضایی افزود: هم اکنون بیماری‌های سخت از جمله انواع سرطان‌های خون، سرطان مغز استخوان، نقص سیستم ایمنی، انواع کم خونی‌ها و تالاسمی با استفاده از پیوند سلول‌های بنیادی خون بندناف قابل درمان است و درمان بیماری‌های پارکینسون، دیابت، ام‌اس، سی پی و اوتیسم در مرحله تحقیقات است.

او اضافه کرد: هزینه اولیه قرارداد حدود ۳۳ میلیون ریال و پرداخت شارژ سالیانه تنها یک میلیون و ۶۰۰ هزار ریال است که امکان پرداخت هزینه اولیه به صورت اقساط و تسهیلات نیز وجود دارد.

رضایی ادامه داد: متقاضیان می‌توانند از خدمات مشاوره رایگان ۲۴ ساعته از طریق مشاوره حضوری و یا تماس با شماره‌های ۰۹۳۸۶۸۵۱۲۱۵ و ۰۳۸۳۲۲۵۳۳۱۵ استفاده نمایند.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.