سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

افتتاح 41 واحد صنعتی در آذربایجان شرقی در دهه فجر امسال

۴۱ واحد صنعتی در آذربایجان شرقی دهه فجر افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران،اسكندری امروز در جلسه كارگروه توسعه، اشتغال و سرمایه گذاری عجبشیر افزود: این واحدها با دو هزار و 216 میلیارد و 639 میلیون ریال اعتبار و اشتغالزایی دو هزار و 40 نفر در زمینه های شیمیایی، نساجی، ماشین سازی، نیروی محركه، فلزی، كانی غیرفلزی، سلولوزی و غذایی احداث و آماده بهره برداری است.

وی با اشاره به اینكه بیش از 55 درصد جمعیت این استان با صنعت و معدن سر و كار و به نوعی در آنها اشتغال دارند، گفت: در آذربایجان ‌شرقی 49 ناحیه و شهرك صنعتی وجود دارد كه از این تعداد 15 ناحیه صنعتی و 34 شهرك صنعتی است.

وی ادامه داد: حدود 60 درصد صنعت استان در حوزه تبریز قرارگرفته و 40 درصد بقیه در20 شهرستان دیگر ایجاد شده است.

وی اظهاركرد: با توجه به طرح هایی كه هم اكنون در استان در حال اجراست بطور حتم سال های اخیر اوج شكوفایی صنایع آذربایجان شرقی است.

وی، خاطرنشان كرد: پس از اجرای هدفمند سازی یارانه‌ها در بخش صنعت، واحدهای تولیدی و صنعتی استان در راستای بهینه سازی انرژی مصرفی اقدامات خوبی انجام داده اند.

معاون شركت شهرك های صنعتی آذربایجان شرقی با تاكید بر توسعه و حمایت ازواحدهای صنعتی و تولیدی شهرك‌های صنعتی، گفت: برای حمایت از واحدهای كوچك تولیدی و صنعتی و تقویت فعالیت آنها پس از بررسی كمیته مربوطه، تسهیلات لازم بانكی به آنها پرداخت می‌شود.

اسكندری، ازسیاست دولت مبنی بر راه اندازی صنایع بزرگ ومادر در آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: هم اكنون رویكرد دولت مبنی بر سرمایه گذاری و راه اندازی صنایع بزرگ در استان بوده تا بتواند صنایع كوچك و وابسته موجود در منطقه را در فراز و نشیب های اقتصادی حمایت كند./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.