سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باید رفاه، آرامش و امنیت جان مردم در راه های استان با اهتمام ویژه ای تامین شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مکلف به اتخاذ تدبیری جهت ایجاد خط ویژه امدادی در اتوبان تهران کرج شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، عزیز الله شهبازی استاندار البرز گفت: اگر در جاده کرج چالوس مسئولیت داریم باید اختیار نیز داشته باشیم، ارائه به موقع خدمات بیمارستانی و اورژانسی تلفات در تصادفات را کاهش می دهد.

شهبازی با بیان اینکه نقاط حادثه خیز جاده های البرز  باید شناسایی شود افزود: اقدامی نوین در اتوبان تهران کرج از محدوده گرمدره تا حصارک باید از سوی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری جهت ایجاد خط ویژه امدادی در دستور کار قرار گیرد تا رسیدگی به مصدومان با تسریع در امدادرسانی به نحو مطلوب صورت گیرد.
او گفت: اتخاذ تدابیر لازم برای کاهش تصادفات و بویژه تلفات جاده ای مورد تاکید مقام معظم رهبری به کارگروه های مربوطه است بنابراین باید در این راستا اقدامات ویژه ای در دستور کار داشته باشیم.
استاندار البرز افزود: آرامش، رفاه و امنیت جان مردم در راه ها از اهمیت بالایی برخوردار است، از این رو مصوبات این جلسه باید بدرستی اجرایی شود.
شهبازی با اشاره به تراکم بالای تردد از راه های کم مساحت البرز، گفت: با توجه به اینکه پروژه های بزرگ راه سازی کشور در البرز در حال تکمیل است، مسئولیت ما چندین برابر می شود.
او افزود: طبق آمارهای ارائه شده تصادفات جاده ای در کشور و همچنین استان البرز کاهش یافته و این امر مرهون آموزش و اقدامات سلبی است که باید با برنامه ریزی صحیح این روند کاهشی را ادامه دهیم.
استاندار البرز گفت: با توجه به آمارها تعداد بسیاری از مجروحین رانندگی در مسیر بیمارستان تلف می شوند که این امر باید از سوی معاون هماهنگی امور عمرانی طی نشستی با رییس دانشگاه علوم پزشکی مورد بررسی قرار گرفته و تمهیدات لازم اندیشیده شود.
شهبازی با بیان اینکه این جلسه باید در شهرستان های استان توسط فرمانداران نیز برگزار شود، افزود: ضرورت دارد نقاط حادثه خیز استان شناسایی شود تا بتوانیم با توجیه مناسب نسبت به جذب اعتبارات ملی اقدام کنیم.
او با تاکید بر اینکه باید اداره جاده کرج-چالوس تعیین تکلیف شود، گفت: البرز در این جاده خدمات ملی ارائه با اعتبارات استانی ارائه می دهد و با توجه به اینکه سایر راه های استان نیز بسیار حائز اهمیت هستند، ضرورت دارد که وضعیت اداره جاده مشخص شود که اگر مسئولیت داریم باید اختیار هم داشته باشیم.
استاندار البرز با اشاره به ضرورت ایمن سازی جاده اشتهارد، گفت: هر دستگاهی باید با وزارتخانه و یا سازمان متناظر خود برای اقدام در جهت ایمن سازی راه های استان ارتباط سازنده و تنگاتنگ داشته باشد.
شهبازی افزود: آموزش در جهت کاهش تصادفات و تلفات جاده های درون شهری و برون شهری باید از طریق صدا و سیما دنبال شود.
شهبازی ادامه داد: روشنایی جاده ها، ایمن سازی راه، نصب علائم و ... باید از محل درآمدهایی همچون ارزش افزوده و شهرداری ها به جد مورد پیگیری قرار گیرد.

انتهای پیام / خ . م 

برچسب ها: استاندار ، البرز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.