سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارسال ۷۰۰ اثر در دبیرخانه جشنواره کتاب سال فارس

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: تا کنون بیش از ۷۰۰ عنوان کتاب به دبیرخانه جشنواره که مستقر در جهاد دانشگاهی فارس، ارسال شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس بیان کرد: کتاب و کتابت سر فصل تاریخ بشری است و تمدن ایرانی در ایجاد و گسترش آن نقشی بسزا دارد که اگر به کتیبه‌های جا‌مانده پیش از اسلام ایران بنگریم به درستی این سخن پی خواهیم برد.

او، تصریح کرد: وجود بزرگترین کتابخانه جهان اسلام در سده چهارم، مکاتب و مدارس فرهنگی -هنری شیراز و فارس در ادبیات، طب، فلسفه، معماری، هنر همه از حضور پررنگ این سرزمین در ایجاد و گسترش تمدن ایرانی - اسلامی حکایت می‌کند.

جشنواره کتاب  امسال به موضوعات ادبیات به صورت عام شامل شعر در همه فرم‌ها، ادبیات داستانی، ادبیات کودک و نوجوان، ادبیات فولکلور، تاریخ، جغرافیا، فارس‌شناسی و پژوهش‌هایی در این زمینه می‌پردازد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره کتاب سال فارس افزود: این جشنواره گامی برای زنده نگه داشتن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در فارس و تشویق پژوهشگران، اندیشمندان، فرهنگوران و ناشران این کهن دیار در امر گسترش و بهبود فضای کتاب است.

اندیشمندان و نویسندگان فارس تا ۲۰ بهمن ماه امسال می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند و آثار ارسالی باید تمام ویژگی‌های یک کتاب را داشته باشند وگرنه در چرخه داوری قرار نمی‌گیرند.

داوری اولیه تا پایان بهمن ماه است، و داوری پایانی تا نیمه اول اسفند ماه امسال که مراسم پایانی نیز در نیمه دوم اسفند ماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.