سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت توجه به مشارکت‌های مردمی در اجرای طرح‌های منابع طبیعی

سرتسهیلگر اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، توجه به مشارکت‌های مردمی و تسهیلگری در اجرای طرح‌های منابع طبیعی را لازم و ضروری دانست.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، جعفر یعقوبی سرتسهیلگر اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با اشاره به این که در چند دهه گذشته در اجرای پروژه‌های منابع طبیعی و آبخیز داری به مسائل فنی تاکید می‌شد گفت: این روند در مواردی با مشکلاتی رو به رو می‌شد.

وی افزود: اکنون تجربه علمی در کشور‌های توسعه یافته و حتی کشور ایران نشان می‌دهد در اجرای طرح‌های منابع طبیعی و آبخیزداری بایستی به بخش فرهنگی و اجتماعی آن نیز بها داد.

یعقوبی جوامع محلی را که به عنوان ذینفعان اصلی پروژه‌ها دانست و گفت: با جذب مشارکت‌های مردمی می‌توان موفقیت در اجرا و بهره برداری از پروژه‌ها را رقم زد.

سرتسهیلگر اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خاطر نشان کرد: اختصاص اعتبار از محل صندوق توسعه ملی فرصت مغتنمی است که طی دو سال اخیر با تزریق اعتبار از این محل پروژه‌ها روند اجرایی مطلوب و رو به رشدی را داشته اند.

وی همچنین گفت: ۱۵۰ میلیون یورو برای سال ۹۹ در بودجه پیشنهادی قرارداده اند.

به گفته‌ی این مقام مسئول با اضافه شدن بخش فرهنگی و اجتماعی در اجرای پروژه‌های آبخیزداری، تعارضات و چالش‌های پیش روی این حوزه کاهش یافته است.

یعقوبی از واسپاری فعالیت‌های اجرایی مرتبط با پروژه‌ها خبر داد و افزود: در روستا‌هایی که طرح‌های منابع طبیعی و آبخیزداری در حال اجرا است تشکل‌هایی نیز تشکیل شده است.

وی همچنین با بیان این که تیم تسهیلگری به منظور تسهیل، هماهنگی و اجرای بهینه پروژه¬ها فعالیت دارند تاکید کرد: آموزش کارکنان، فراگیران و بهره برداران را از اهداف اصلی برنامه‌های تسهیلگری اعلام کرد.

انتهای پیام / ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.