سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خسارت زلزله به یکصد واحد مسکونی خواف/ از اسکان در واحد‌های خسارت دیده جلوگیری می‌شود

فرماندار خواف گفت: زلزله پنجشنبه هفته گذشته به یکصد واحد مسکونی مناطق روستایی به ویژه بخش سنگان این شهرستان خسارت وارد کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسین سنجرانی فرماندار خواف گفت: درپی وقوع این زمین لرزه تیم‌های ارزیابی خسارت بنیاد مسکن و هلال احمر به مناطق روستایی بخش سنگان و مناطق اطراف اعزام شدند و ۲۰۰ واحد را مورد ارزیابی دقیق قرار دادند که از این تعداد ۱۰۰ واحد دچار خسارت تشخیص داده شد.

او ادامه داد: همچنین مجوز مقاوم سازی ۶۰۰ واحد مسکونی صادر شده که برای هر واحد مسکونی ۲۵۰ میلیون ریال به صورت کمک بلاعوض و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات با بهره پنج درصد به متقاضیان پرداخت می‌شود.

فرماندار خواف گفت: با توجه به موقعیت خاص و زلزله خیر بودن خواف و قرار داشتن آن بر روی گسل درونه مردم مناطق شهری و روستایی این شهرستان باید نسبت به مقاوم سازی واحد‌های خود، استحکام سازی و رعایت موارد ایمنی در ساخت و ساز‌ها اهتمام ورزند.

سنجرانی ادامه داد: ۳۰ روستای بخش‌های مختلف شهرستان خواف به صورت کامل پالایش و ارزیابی شده‌اند که تلفات جانی از این زمین لرزه در آن‌ها گزارش نشده و بیشتر خسارت‌ها به صورت جزئی به واحد‌های مسکونی و واحد‌های نگهداری دام بوده است.

او گفت: ۳۰ مکان اضطراری در این شهرستان به همراه تجهیزات مناسب برای اسکان مردم و روستاییان در معرض خطر در نظر گرفته شد به دهیاری‌ها و بخشداری‌های این شهرستان ابلاغ شده است که از اسکان روستاییانی که منازل آن‌ها بر اثر زمین لرزه ترک برداشته در این واحد‌ها جلوگیری کرده و آن‌ها را در اماکن اضطراری در نظر گرفته شده اسکان دهند.

زلزله‌ای به بزرگی ۵.۸ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت هفت و ۵۹ دقیقه روز پنجشنبه ۱۲ دی ماه امسال بخش سنگان در جنوب استان خراسان رضوی و در محدوده مرزی استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی را لرزاند.

کانون مرکزی این زلزله ۴۱ کیلومتری سنگان و ۴۷ کیلومتری نشتیفان شهرستان خواف در جنوب خراسان رضوی است.

منبع: ایرنا
 
انتهای پیام//م.م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.