سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خطیب جمعه اراک:

سلیمانی ها نمرده اند و نمی میرند

آیت الله دری نجف آبادی گفت: جوانان با غیرت ما راه سلیمانی ها را ادامه خواهند داد، سلیمانی ها نمرده اند و نمی میرند و همواره جاودان هستند و تا قیام قیامت در دنیای اسلام خواهند درخشید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، آیت اله قربانعلی دری نجف آبادی خطیب جمعه اراک ظهر امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه در مصلی بیت المقدس اراک گفت:ترامپ، داعش و منافقان بدانند در این مسیر هزاران سردار سلیمانی پا در این عرصه می گذارند و از کیان و مکتب اسلام دفاع می کنند.

دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه آمریکا در این جنایت مرتکب حماقتی بزرگ شد، افزود: آمریکا با این جنایت خبیث و پلید در این تصور بود که با ملت بزرگ ایران مذاکره کند اما سخت در اشتباه است.

او افزود: اکثر جنایاتی که این روزها در بخش هایی از افغانستان و پاکستان اتفاق می افتد ریشه در نقشه های پلیدانه آمریکا دارد و این جبهه نفاق سالهاست با این اقدامات خود سبب شده است این مناطق روی خوش نبینند. ایجاد جریان القاعده و طالبان تنها گوشه ای از اقداماتی است که آمریکا در منطقه انجام داده است که  با رهنمودهای هوشمندانه رهبری و دلسوزی و درایت ایشان همه نقشه های دشمنان نقش بر آب شده است و تنهای رو سیاهی آن برای دشمنان باقی مانده است.

او با اشاره به ابعاد والای شخصیتی سردار شهید قاسم سلیمانی، بیان کرد: شهید سلیمانی فرمانده کم نظیر و حتی بی نظیری بود که مایه افتخار اسلام و قرآن است. منش او برگرفته از سیره اهل بیت و دانشگاه امام حسین (ع) بود. این نابغه جهان اسلام نه تنها در داخل کشور، بلکه در کشورهای همسایه از جمله سوریه اقدامات فداکارانه ای انجام داد و سبب شد تا این کشورها از چنگال مزدورانی چون اسرائیل و آمریکا مصون بمانند.

 خطیب جمعه اراک ادامه داد: شجاعت و دلاوری های این شهید باعث شد تا نیروهای حزب الله تنها با 6 لشکر در برابر تجهیزات و نیروهای قدر داعش صف آرایی کنند و با کمترین امکانات ممکن آنها را از منطقه فراری دهند. مطمئنا فتوای جهادی علمای اسلام تنها دلیل بیرون راندن داعش از منطقه نبود و ساماندهی و فداکاری های نیروهای مجاهد اسلام در قالب نیروهای حشد الشعبی یکی از اصلی ترین دلایل این پیروزی بود.

آیت الله دری نجف آبادی تاکید کرد: آمریکا اگر واقعا دغدغه از بین بردن تروریست ها داشت و خواهان بیرون راندن آنها از منطقه بود، هیچ گاه سردار سلیمانی و یاران با وفای ایشان را به شهادت نمی رساند،  بلکه از آنها بواسطه اقدامات بی نظیرشان تشکر هم می کرد. کسانی که عامل از بین رفتن داعش و جبهه کفر بودند توسط آمریکا و خفاش های کور دل او به شهادت رسیدند، اما خداوند را شکر می کنیم که بنابه فرموده امام سجاد(ع) دشمنان ما انسان های احمقی هستند و زمینه نابودی خود را به دست خودشان فراهم می کنند.

خطیب جمعه اراک با تاکید بر اینکه آمریکا با شهادت سردار سلیمانی و برخی از یاران ایشان مرتکب حماقت بزرگی شد، تصریح کرد: آیا با این جنایت های بی شمار که چیزی جز روسیاهی و خفت برای آمریکا به همراه ندارد می توان با یزید زمانه معامله کرد؟ بی شک مذاکره با آمریکا، رابطه با گرگ صفتانی است که دنیا تاکنون به خود ندیده است و به دلیل اقدامات و بدقولی های گذشته شان به هیچ عنوان قابل اعتماد نیستند.

آیت الله دری نجف آبادی در پایان  افزود: جوانان با غیرت ما راه سلیمانی ها را ادامه خواهند داد. سلیمانی ها نمرده اند و نمی میرند و همواره جاودان هستند و تا قیام قیامت در دنیای اسلام خواهند درخشید.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.