سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دلیل دشمنی آمریکا با حشدالشعبی مقابله با داعش

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی گفت: دلیل دشمنی آمریکا با حشدالشعبی مقابله با داعش است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،سردار احمد وحیدی رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی، شب گذشته در یادواره شهدای بسیج مسجد امیرالمومنین (ع) در همدان افزود: شهدا خود را از تعلقات دنیایی جدا کردند و وابستگی‌ها را از خود دور کردند ودر مرتبه‌ای قرار گرفتند که جز خدا را ندیدند.

او با بیان اینکه بودجه نظامی آمریکا ۷۳۶ میلیارد دلار و برابر با بودجه نظامی ۱۳ کشور هم تراز آن است و این کشور ششمین نیروی نظامی یعنی هوافضا را راه‌اندازی کرده است افزود: این کشور با این توان یک پایگاه حشدالشعبی را زد که نشان‌دهنده خوی خبیثانه یک مهمان ناخوانده است.
وحیدی با اشاره به اینکه با رفاه و خوشگذرانی نمی‌توان شهید شد چراکه شهید شدن حساب و کتاب دارد گفت: دیه شهدا را خود خداوند متقبل شده است.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی با بیان اینکه شهید پرده را کنار می‌زند و حقیقت را می‌بیند بیان کرد: شهادت کار هر کسی نیست و به سادگی حاصل نمی‌شود چراکه تا وقتی از خود نگذریم شهادت به دست نمی‌آید.

او با اشاره به اینکه شهید به مراتبی می‌رسد که هم‌دوش نبی می‌شود ادامه داد: اگر راه شهدا نبود، امروز شاهد شکل گیری جریان جهاد و شهادت در دنیا نبودیم.

وحیدی اضافه کرد: اگر امروز جوانان حق طلب در عراق، سوریه، لبنان، یمن و اقصی نقاط عالم از مسلمان تا غیر مسلمان در مقابل دشمن خدا می‌ایستند به دلیل خون و راه شهدا است.
این مسئول با اشاره به اینکه پیروزی‌های امروز را مدیون خون شهدا هستیم گفت: باید همواره قدردان شهدا و خانواده‌های آن‌ها باشیم.

او با اشاره به اینکه دلیل دشمنی آمریکا با حشدالشعبی به خاطر مقابله با داعش است اظهار داشت: آمریکا به هیچ منطق اخلاقی و قوانین دیپلماتیک پایبند نیست، به همین دلیل مردم عراق به خشم آمدند و جلوی سفارت آمریکا تحصن کردند که در نهایت آمریکا دستپاچه شد.

وحیدی گفت: خون شهدا در منطقه مقاومت و ایثار ایجاد کرد و جبهه مقاومت در منطقه شکل گرفت، دشمنان هم به این نتیجه رسیدند که اگر چند کشور، چون جمهوری اسلامی ایران شکل بگیرد منطقه از دست آن‌ها خارج می‌شود.

وزیر سابق دفاع با تاکید بر اینکه افول قدرت آمریکا مشخص و دست‌یافتنی است اضافه کرد: خون جوانان ما الهام بخش شده و دیگر کسی به زورگویی آمریکا گوش نمی‌دهد.

او با اشاره به اینکه قدرت ایران تا بدانجاست که آمریکا و غرب به این نتیجه می‌رسند که با ایران بر سر مسائل منطقه مذاکره کنند گفت: البته ما مذاکره‌ای با دشمن نداریم.

وحیدی با بیان اینکه به خاطر ایران بود که آمریکا نتوانست در سوریه شرایط مورد نظرش را ایجاد کند افزود: استکبار به دنبال نابودی حزب‌الله بود که باز هم موفق نشد، امروز حزب‌الله در لبنان در معادلات سیاسی بسیار تاثیرگذار است و رژیم صهیونیستی جرات نمی‌کند به آن نگاه چپ کند، چون نتیجه آن را می‌بیند.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی تنها کشوری است که برای آینده به برکت شهدا حرف و برنامه دارد ادامه داد: با این وضعیت برخی از مذاکره با آمریکایی دم می‌زنند که دستش به خون آزادیخواهان آلوده است و از خوی استکباری کوتاه نیامده است.

او با تاکید بر اینکه افرادی که دم از مذاکره می‌زنند یا جاهل‌اند یا معاند افزود: نتیجه مذاکره معلوم است و ما نباید دوباره این تجربه را تکرار کنیم.
انتهای پیام/ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.