سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۶۰ درصد گردشگران ورودی به کردستان عراقی هستند

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان از کسب رتبه اول گردشگری خارجی استان توسط گردشگران عراقی در ۹ ماه نخست سال ۹۸ خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، اسماعیل مریوانی گفت: با توجه به سیاست‌گذاری‌های دولت جمهوری اسلامی ایران و به‌ویژه وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، کردستان به‌صورت ویژه در برنامه‌های تبلیغاتی و معرفی این وزارتخانه گنجانده شده و این موضوع موجب افزایش جذب گردشگران خارجی طی چند سال اخیر شده است.

او افزود: بررسی آمار‌ها از فروردین‌ماه امسال حکایت از رشد تدریجی ورود گردشگران عراقی به کردستان به نسبت گردشگران از سایر کشور‌ها به‌ویژه گردشگران اروپایی دارد.

مریوانی بیان کرد: آمار ورود گردشگران خارجی طی ۹ ماه نخست امسال از رشدی صعودی برخوردار بود، به‌نحوی‌که در این مدت تعداد ۱۷ هزار و ۶۹۹ گردشگر خارجی که حدود ۶۰ درصد از این تعداد عراقی بوده‌اند به استان کردستان سفر کرده‌اند که حداقل به مدت دو شب در کردستان اقامت داشتند.

او اظهار داشت: امید است با برنامه‌ریزی بهتر و با همکاری بخش خصوصی و سایر ارگان‌های ذی‌ربط بتوانیم روند رو به رشد ورود گردشگران خارجی به استان را حفظ کنیم.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.