سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دوره تربیت مدرس زبان کُردی در سقز برگزار می‌شود

رئیس دانشگاه پیام نور سقز از برگزاری اولین دوره تربیت مدرس زبان کُردی در این دانشگاه و برای اولین بار در ایران خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، علیرضا شریفی گفت: برای اولین بار در ایران، با برگزاری دوره آموزش عالی آزاد تربیت مدرس زبان کُردی در دانشگاه پیام نور سقز موافقت شد و علاقمندان به زبان و ادبیات کُردی می‌توانند در این دوره شرکت و با شیوه نوشتاری و نگارشی زبان کُردی آشنا شوند.

او با اشاره به اینکه طرح پیشنهادی و برگزاری این دوره توسط دانشگاه پیام‌نور سقز با هدف صیانت از زبان کُردی، آموزش علمی و تربیت نیروی متخصص در این حوزه به سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور پیشنهاد شد، افزود: طرح مورد موافقت نهاد‌های مرتبط در سطح ملی قرار گرفت.

شریفی اضافه کرد: شرکت کنندکان در هر قشری با هر نوع تحصیلات می‌توانند در این دوره تربیت مدرس زبان کُردی شرکت کنند و در پایان دوره به آن‌ها گواهی رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اهدا خواهد شد.

او یادآور شد: ثبت نام این دوره از هفته آینده توسط مرکز آموزش‌های عالی آزاد دانشگاه پیام نور سقز انجام خواهد شد و شرکت کنندگان می‌توانند برای ثبت نام و اطلاعات بیشتر به این دانشگاه مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه پیام نور سقز گفت: ظرفیت اولین دوره تربیت مدرس زبان کُردی در این دانشگاه حدود ۴۰ نفر و محدود است بنابراین در صورت استقبال علاقمندان ظرفیت را افزایش خواهیم داد و در آینده هم دوره‌های دیگر را برگزار خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه پیام نور کردستان هم در این ارتباط گفت: دوره تربیت مدرس زبان کُردی در دانشگاه پیام نور واحد سقز گامی ارزشمند در راستای تقویت فرهنگ و ادبیات غنی کُردی است و به اصالت و فرهنگ کُردی کمک زیادی خواهد کرد.

یعقوب احمدی با اشاره به اینکه برای اولین بار این دوره در سقز برگزار می‌شود، افزود: با برنامه ریزی و رایزنی‌های مداوم در تلاش هستیم تا دوره‌های از این قبیل را در واحد‌های دانشگاهی پیام نور استان برگزار کنیم و در آینده نزدیک این اتفاق در راستای زبان شناسی و ادبیات کُردی در دانشگاه واحد سقز رخ خواهد داد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.