سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر ستادامربه امربه معروف و نهی ازمنکر خراسان رضوی:

ثبت نام بیش از ۱۰هزار طلایه دار معروف در خراسان رضوی

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر خراسان رضوی گفت: بیش از ۱۰هزار و ۶۰۰ طلایه دار معروف در سطح استان خراسان رضوی ثبت نام کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  ارجایی دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر خراسان رضوی در جمع طلایه داران معروف تربت جام،گفت: بیش از ۱۰هزارو ۶۰۰ طلایه دارمعروف در سطح استان خراسان رضوی ثبت نام کردند و از این تعداد۷هزار نفر آموزش دیدند و تعداد۳ هزار و ۳۰۰طلایه دار کارت شناسایی دریافت کردند.

او تصریح کرد: قانون از ما به جد می‌خواهد که اولا در ارتباط با آموزش طلایه داران و مردم که نسبت به فریضه الهی امربه معروف ونهی از منکر آگاهی کامل ندارند آموزش ببیند.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر خراسان رضوی گفت:  برابرمصوبه شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان بایستی در هر کلاس درس مربیان دوساعت به صورت عملیاتی در مراکز آموزش عالی و عمومی آموزش امربه معروف و نهی از منکر داشته باشند و به همین منظور درمشهد از ابتدای سال ۱۲هزار نفر آموزش دیدند.

 ارجایی ادامه داد:اعضای ستاد مرکزی در شهرستان اهتمام ویژه نسبت به فعالیت طلایه داران داشته باشندو طلایه داران به ده معروف ورود کند.

او تصریح کرد: ریشه یابی علل ارتکاب منکر مهم است و بایستی منکرات و معروفات موردارزیابی قرار گیرد.

او با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور ابراز داشت: مردم از ما کار می‌خواهند و بزرگترین معروفات گره گشایی از کار مردم است.

حجت الاسلام معتمدی فر  امام جمعه تربت جام نیز گفت: عامل به منکر، اشاعه دهنده منکر وعقلانیت ادبیات منکراز عوامل منکرات است.

او تصریح کرد: باید بپذیریم که عقب نشینی‌هایی دراین رابطه داشتیم و این غیر قابل قبول است و اکثر مردم مسائل ابتدایی را نمی‌داند می‌خواهند مسائل امربه معروف و نهی از منکررا بداند و بایستی آموزش ببیند.

امام جمعه تربت جام گفت:این حق مردم است که تعدیب و تعلیم ببیند و ضعف ما در آموزش است و در این رابطه هرچقدر تلاش کنیم نتیجه بهتری حاصل می‌شود.

امیر ذاکری دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر تربت جام نیز با ارائه گزارشی ازمجموعه فعالیت‌ها گفت: تعداد۷۰۰ طلایه دار معروف دراین شهرستان پای کارند و تعداد۴۰۰ کارت شناسایی برای طلایه داران معروف صادر شده است.

او تصریح کرد: در برخی از سالن‌های ادارات جشن‌هایی برگزارمی شود که حضوربرخی زنان به صورت نامناسب وارد می‌شوند و لازم است که مدیران و متولیان که مجوز صادرمی کند تعهدات لازم ازبرگزار کنندگان بگیرند.


انتهای پیام//ز. ج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.