سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۶۵ درصد خراسان‌رضوی در پهنه خطر زلزله قرار دارد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌رضوی گفت: با توجه به وسعتی که خراسان رضوی دارد ۶۵ درصد پهنه استان پتانسیل خطر نسبی زلزله بالا و ۳۵ درصد پهنه خطر نسبی متوسط دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت شایان‌فر مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌رضوی گفت : در مجموع ۳۶ مخاطره طبیعی در کشور وجود دارد که ۲۰ عدد از آن‌ها خراسان رضوی را تهدید می‌کند که مهم‌ترین آن‌ها، سیل، زلزله و خشکسالی است.

او ادامه داد: باتوجه به اینکه زلزله یکی از مهم‌ترین بحران‌ها و اتفاقات غیرمترقبه در خراسان رضوی است می‎طلبد شهروندان توجه بیشتری به مقاوم‌سازی منازل مسکونی داشته باشند.

شایان‌فر افزود: در مدیریت بحران مردم، مسئولان و رسانه‎ها نقش محوری و اساسی دارند، البته باید برای تکمیل‌شدن امکانات هزینه‎هایی هم انجام داد. اقداماتی که تاکنون صورت‌گرفته کافی نیست.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌رضوی گفت: با توجه به اینکه تاکنون طرح جامع خطرپذیری استان تهیه نشده، می‌طلبد هرچه سریعتر اقدامات لازم در این خصوص صورت گیرد، ابتدا باید برنامه‎های راهبرد ملی مدیریت بحران مشخص و به تناسب طرح‎های جامع خطرپذیری تهیه شود.

شایان فر افزود: اگرچه در کمتر جایی از کشور این طرح تهیه شده، اما اگر صورت گیرد می‎توان مشکلات را تشخیص داد و میزان قابلیت‎ها و آمادگی‎ها را مشخص نمود و سپس بر اساس آن هزینه‎های لازم را در بخش‎های مختلف انجام داد.

او ادامه داد: از ۴۸۶ هزار واحد مسکونی روستایی تاکنون ۱۴۶ هزار واحد بازسازی شده‎ و ۳۴۰ هزار واحد دیگر کم‌دوام هستند.
 
 
انتهای پیام//ع.م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.