سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیش بینی کاهش دما، کولاک و یخبندان در اردبیل

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: طبق پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی لغزندگی، یخبندان، محدودیت دید افقی و احتمال کولاک در برخی جاده‌ها و گردنه‌های کوهستانی و برفگیر استان دور از انتظار نیست.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سیاوش محمدی ، مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با اشاره به پیش‌بینی وضعیت جوی امروز گفت: بررسی و تحلیل نقشه های پیش‌یابی هواشناسی نشان دهنده جوی نسبتاً پایدار تا عصر امروز در غالب مناطق استان است که ضمناً آسمان استان نیز صاف تا نیمه ابری خواهد بود.

او بیان کرد: از عصر و شب پنجشنبه با شمالی شدن جریانات و نفوذ زبانه پرفشار که با جریانات مرطوب خزری همراه است، بر میزان ابرناکی افزوده شده و در برخی از مناطق نوار شرقی استان شاهد رخداد پدیده مه خواهیم بود و دمای هوا نیز بصورت محسوس کاهش خواهد یافت.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: با توجه به گذر امواج دامنه کوتاه تراز میانی جو بارش خفیف باران و برف تا بعد از ظهر روز جمعه در برخی از مناطق استان دور از انتظار نخواهد بود.

محمدی تصریح کرد: از بعد از ظهر روز جمعه با ورود سامانه بارشی نسبتا فعالی که به صورت متناوب تا ظهر روز یکشنبه تدوام می‌یابد، بارش برف و باران، استمرار کاهش دما، وزش باد گاهی تند و مه در کلیه مناطق استان بویژه نواحی مرکزی و جنوبی پیش بینی می شود.

او تصریح کرد: ضمن توجه به اطلاعیه شماره 33 مورخ 1398/10/11 هواشناسی استان اردبیل انتظار می‌رود اقدامات پیشگیرانه لازم  توسط ارگان های ذی‌ربط در نظر گرفته شود و به هم استانی‌ها توصیه می‌شود با عنایت به لغزندگی، یخبندان، محدودیت دید افقی و احتمال کولاک در برخی جاده‌ها و گردنه‌های کوهستانی و برفگیر استان، از سفرهای غیرضروری پرهیز کرده و با اطلاع از وضعیت راه‌های استان و مجهز کردن خودروها به تجهیزات زمستانی در این مسیرها تردد کنند.

محمدی افزود: از بعد از ظهر روز یکشنبه جوی نسبتا پایدار همراه با هوای سرد زمستانه در غالب مناطق استان حاکم خواهد بود

انتهای پیام/ع

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.