سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

المیادین: معترضان عراقی منتظر موضع‌گیری دولت در برابر اقدامات آمریکا هستند

المیادین در گزارشی درباره تحولات عراق، خواسته معترضان را توجه دولت به مطالبات آنها و موضع‌گیری در قبال اقدامات آمریکا اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه المیادین گزارش داد: معترضان عراقی با خارج شدن از منطقه اطراف سفارت آمریکا در بغداد، منتظر موضع گیری دولت عراق در برابر اقدامات آمریکا هستند.

خبرنگار شبکه تلویزیونی المیادین در بغداد گفت: تحصن‌کنندگان در برابر سفارت آمریکا اعلام کردند پیام آن‌ها رسید و تصمیم گرفتند به آن سوی رودخانه دجله بروند تا برای شهدای حمله هوایی به پایگاه الحشد الشعبی، مراسم عزاداری برگزار کنند. این مراسم ممکن است برای اعمال فشار بر پارلمان عراق و تصویب قانونی برای بیرون کردن نیرو‌های آمریکایی، به تحصن نامحدود تبدیل شود.

محمد محیی، سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق در بین تجمع کنندگان گفت: ”این تجمع، به اهدافش رسید و پیروزی بزرگ و عظیمی به دست آورد که حق دارید به آن افتخار کنید. ما این دستاورد بزرگ را جشن می‌گیریم. صدای خود را به گوش آن برسانید و به آن‌ها بگویید که بر شما پیروز شدیم. “

در ادامه این گزارش آمده است: به گفته معترضان مخالفت با هر نوع حضور آمریکا در خاک عراق، خواسته ثابت آن‌ها در روز‌های آینده خواهد بود. آن‌ها همچنین منتظرند تا دولت عراق در برابر اقدام بالگرد‌های نظامی آپاچی آمریکا در نقض حریم هوایی عراق و اعزام تفنگداران دریایی به سفارت آمریکا در بغداد، موضع گیری کند.

«جواد رحیم الساعدی» معاون دبیرکل جنبش الجهاد و البناء عراق گفت: ”همه فتنه‌انگیزی‌ها در عراق نتیجه اقدامات این سفارتخانه است. ما مردم عراق پیام خود را به آمریکایی‌ها ارسال می‌کنیم که از خاک عراق خارج شوید، در غیر این صورت مردم می‌توانند شما را از کشور بیرون کنند. مردم عراق با تظاهرات خود این مسئله را ثابت کردند و این تظاهرات ادامه پیدا خواهد کرد.“

خبرنگار این شبکه خاطر نشان کرد: همزمان با عقب‌نشینی معترضان از اطراف سفارت آمریکا، نیرو‌های امنیتی عراق به طور گسترده در این منطقه مستقر شدند. دولت عراق هم بر مسئولیت خود در حفظ امنیت مقر‌های دیپلماتیک در این کشور تاکید کرد. الحشد الشعبی و گروه‌های عراقی شرکت‌کننده در تحصن هم به این تصمیم احترام گذاشتند. انتقال به محل دیگری به دور از دیوار‌های سفارت آمریکا در بغداد، اقدامی است که بر اساس تصمیم الحشد الشعبی صورت گرفت.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.