سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خدابخشی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بودجه ۹۹ نیازمند اصلاحات بیشتری است

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه گفت: کمیسیون تلفیق بودجه تا آنجایی که شرایط و زمان اجازه دهد اصلاحات لازم بر روی بودجه را انجام می‌دهد تا ساختار بودجه شکل مناسب‌تری به خود بگیرد.

محمد خدابخشی سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ساختار بودجه سال ۹۹ گفت: سازمان برنامه و بودجه زمان بسیاری گذاشت تا اصلاحات ساختاری که باید در بودجه کشور انجام می‌شد و مقام معظم رهبری هم بر آن تأکید بسیاری داشتند، انجام شود و پیشنهاداتی هم برای آن آماده کرده بود.

او ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه در پیشنهادات خود چهار محور  درآمدزایی پایدار، هزینه‌کرد کار‌ها، ثبات اقتصاد و توسعه عدالت و اصلاحات نهادی در نظام مدیریتی را مطرح کرده بود که توسط سازمان برنامه و بودجه و در قالب ۹ برنامه پیشنهاد داده شد که باید برای هر برنامه  اقداماتی انجام می‌شد.


بیشتر بخوانید: رمزگشایی از بودجه ۹۹


خدابخشی افزود: تمام مواردی که باید در قالب احکام در لایحه بودجه ذکر می‌شد در این لایحه لحاظ نشده و ممکن است تنها بخش‌هایی از آن در بودجه ذکر شده باشد؛ بنابراین اصلاحات ساختاری مد نظر انجام نشده و باید در کمیسیون تلفیق تلاش کنیم تا اصلاحات بیشتری روی بودجه انجام شود؛ کمیسیون تلفیق بودجه هم تا آنجایی که شرایط و زمان اجازه دهد اصلاحات لازم را بر روی بودجه انجام خواهد داد تا ساختار بودجه شکل مناسب‌تری به خود بگیرد.

خدابخشی تصریح کرد: کاهش وابستگی به نفت و جایگزینی درآمد‌ها با درآمد‌های حاصل از فروش نفت خام و میعانات گازی مهم‌ترین موضوعاتی است که باید در اصلاح ساختار بودجه مورد توجه قرار بگیرد، افزون بر این بازنگری در معافیت‌های مالیاتی و جلوگیری از فرار مالیاتی پیشنهاداتی از سوی کارشناسان برای درج در بودجه بود که در این لایحه به خوبی لحاظ نشده است.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: برای مثال وضع مالیات بر خانه‌های خالی از سکنه موضوع دیگری بود که انتظار می‌رفت در لایحه بودجه لحاظ شود ولی در بودجه ذکر نشده است؛ موارد و مصادیق بسیار دیگری هم بوده که دولت می‌توانست در لایحه بودجه آنها را ذکر کند تا جایگزینی با درآمد‌های نفتی به صورت مناسب تری انجام شده و درآمدزایی بیشتری داشته باشد، اما فقدان آنها در این لایحه به چشم می‌خورد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.