او افزود: هدف از احداث این زیرگذر ایمن سازی خطوط ریلی و رفاه حال ساکنان و همجواران خطوط ریلی است و عملیات نصب دهانه دوم زیرگذر عبور وسایل نقلیه با ابعاد ۲۴ متر طول و ۲.۵ متر ارتفاع در ایستگاه یاتری طراحی شده است.
مدیرکل راه آهن شمالشرق (۱) ادامه داد: اولین دهانه زیرگذر در ورودی ایستگاه یاتری درسال ۹۲ به بهره برداری رسید که با توجه به حجم تردد وسایل نقلیه و همجواری خطوط ریلی و مناطق مسکونی، نصب بخش دوم این زیرگذر در دستور کار قرار گرفت.
زادخور تصریح کرد: با ایجاد این گذرگاه، تعداد گذرگاههای غیرهمسطح و بخشهای عابر پیاده در محدوده استحفاظی راه آهن شمالشرق (۱) به ۴۱ معبر رسید.
او ابراز داشت: تمام تلاش کارکنان اداره راه آهن بر این است که بستر مناسبی برای افزایش ایمنی در مسیر ریلی و تردد قطارها ایجاد شود تا علاوه بر افزایش میزان حمل بار، به همجواران، مسافران و زائران بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) در این مسیر ریلی خدمت رسانی شایستهای انجام شود.
ایستگاه یاتری در مسیر راه آهن تهران -مشهد حد فاصل گرمسار- سمنان واقع است.
راه آهن شمالشرق (۱) بعد از استان هرمزگان طولانیترین خطوط ریلی کشور را با ۵۴۱ کیلومتر دارد و یک هزار و ۸۲ کیلومتر از خطوط ریلی این حوزه ۲خطه است.
انتهای پیام / م