سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمبود پرستار در مراکز درمانی استان یزد جبران می‌شود

مدیر اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی یزد از جذب پرستار تا پایان سال جاری در مراکز درمانی استان یزد خبر داد.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، علی اکبر جراحی مدیر اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان اینکه هم اکنون کمبود پرستار در استان یزد از طریق دو شیفت یا اضافه کاری جبران می‌شود، گفت: نتایج استخدام ۱۲۰ پرستار تا دو هفته آینده اعلام و بخشی از این کمبود رفع می‌شود.

او افزود: طبق اعلام وزیر بهداشت چهار هزار و ۵۰۰ پرستار تا پایان سال در مراکز درمانی کشور جذب می‌شوند که بخشی از این تعداد نیز سهمیه استان یزد است که امیدواریم با جذب نیرو کمبود پرستار جبران شود.

مدیر اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان اینکه در بخش‌های ویژه حداقل باید به ازای هر دو تخت یک پرستار و در بخش‌های داخلی هم به ازای هر پنج تخت یک پرستار وجود داشته باشد، افزود: طبق استاندارد جهانی، نسبت پرستار به ازای هر تخت بیمارستانی ۲.۵ نفر است در حالی که در کشور نسبت پرستار به ازای هر تخت بیمارستانی زیر یک نفر و در استان یزد ۱.۱ نفر است.

جراحی به طرح پرستاری و مراقبت در منزل اشاره کرد و گفت: این طرح به صورت پایلوت در استان یزد و چهار استان دیگر کشور در حال اجراست و تاکنون موفق هم بوده است.

او ادامه داد: از سال آینده خدمات مراقبت در منزل زیر پوشش قرار می‌گیرد و مردم می‌توانند خدمات مراقبتی را که نیاز دارند با حمایت بیمه‌ها در منزل بگیرند و همان هزینه‌ای را که در بیمارستان باید متحمل شوند، در منزل پرداخت می‌کنند و به صورت دولتی محاسبه می‌شود.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.