سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آموزش مهارت‌های زندگی به بیش از ۱۴ هزار نفر

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از آموزش مهارت‌های زندگی به ۱۴ هزار و ۴۸۷ نفر در ۹ ماهه نخست سال ۹۸ خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، افشین دلشاد معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اظهار کرد: در این مدت دو دوره آموزش مداوم در خصوص اختلالات روانپزشکی و پیشگیری از خودکشی جهت پزشکان مراکز خدمات جامع سلامت شهری روستایی و سه کمیته پیشگیری از خودکشی برگزار شد.

دلشاد تعداد افراد آموزش دیده در حوزه مهارت‌های فرزند پروری را ۹ هزار و ۶۵۱ نفر، تعداد افراد آموزش دیده در حوزه پیشگیری از اعتیاد ۱۱ هزار و ۱۵۴ نفر و تعداد افراد آموزش دیده در حوزه حمایت‌های روانی در بلایا را ۴ هزار و ۷۰۰ نفر ذکر کرد.

او در تشریح عملکرد ۹ ماهه گروه آموزش و ارتقاء سلامت معاونت بهداشتی، اظهار کرد: تربیت سفیران سلامت خانوار در این مدت ۴ هزار و۶۷۴ نفر بوده است.

دلشاد تربیت سفیران سلامت دانش آموز را ۷۰۰ نفر، تربیت سفیران سلامت دانشجو را ۲۵ نفر و تشکیل و آموزش گروه‌های خودیار سلامت را هزار و ۷۵ نفر عضو، عنوان کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در ادامه سخنان خود به انجام نیازسنجی سلامت در کل استان و طراحی و اجرای مداخلات برمبنای نیازسنجی، خبر داد و افزود: پوشش خود مراقبتی فردی از ۷۷/۲۷ درصد در پایان سال ۹۷ به ۶۴/۳۳ درصد تا کنون رسیده است.

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.