سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انجام بیش از ۲۰ هزار ویزیت بیماران در شهرستان شیروان

سرپرست شبکه بهداشت شیروان با تشریح عملکرد حوزه درمان این شهرستان را در ۹ ماهه امسال گفت: در این مدت ۲۰ هزار و ۷۶۴ نفر توسط پزشک عمومی ویزیت شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  علی آرمیده سرپرست شبکه بهداشت شیروان با اشاره به آمار خدمات ارائه شده در پاراکلینیک بیمارستان هاشمی رفسنجانی شیروان گفت: در این مدت مراجعان به واحد‌های سونوگرافی دو هزار و ۹۰۴ نفر، پاتولوژی ۱۰۶۵ نفر، کلونوسکوپی ۴۹ نفر، آندوسکوپی ۱۲۱ نفر و سی تی اسکن سه هزار و ۹۵۱ نفر می‌باشند.

آرمیده افزود: از ابتدای سال تا پایان آذرماه، ۱۴۷ هزار و ۱۴۲ آزمایش برای ۳۷ هزار و ۱۱۴ نفر به ثبت رسیده است.

او به اقدامات انجام شده در بخش رادیولوژی اشاره کرد و افزود: تعداد مراجعین سرپایی به این بخش دو هزار و ۸۳۶ نفر و مراجعین بستری ۱۴ هزار و ۱۸۸ نفر بوده است.

سرپرست شبکه بهداشت شیروان با بیان اینکه بیماران سرپایی بخش اکوکاردیوگرافی ۱۴۰۵ نفر بوده است، تعداد بستری‌های این بخش را ۱۷۸۰ نفر ذکر کرد.

آرمیده گفت: در ۹ ماهه امسال ۳۲ هزار و ۶۲۱ نفر به داروخانه بیمارستان آیت الله هاشمی رفسنجانی مراجعه کرده اند.

سرپرست شبکه بهداشت شیروان افزود: تامین پزشک و استقرار تیم سلامت در تمامی مراکز بهداشتی و درمانی روستایی و ارائه خدمات پزشکی، دندانپزشکی و مامایی و همچنین اخذ مجوز استقرار خانه بهداشت عشایری در مناطق گلیل و شاه جهان نیز در همین مدت انجام شده است.

سرپرست شبکه بهداشت شیروان اخذ مجوز و تامین اعتبار از محل سفر رییس جمهور جهت ساخت مرکز سلامت روستایی گلیان و مرکز سلامت شهری شماره یک و مرکز سلامت شهری شماره سه، کلنگ زنی ساخت پایگاه‌های شهری سجاد و جوادالائمه و گلنگ زنی ساخت خانه بهداشت روستایی باداملق را از دیگر اقدامات صورت گرفته دانست.

او به افتتاح مرکز سلامت شهری روستایی زیارت اشاره کرد و ادامه داد: فعال کردن مراکز لوجلی- ینگی قلعه و مرکز معین در تمامی ایام تعطیل و ارائه خدمات به مراجعین از دیگر اقدامات ۹ ماهه ۹۸ است.

آرمیده با بیان اینکه امسال تبدیل آزمایشگاه روستایی به مراکز نمونه گیری جهت کاهش هزینه و متمرکز نمودن مراکز صورت گرفت، عنوان کرد: متمرکز کردن اطلاعات آزمایشگاه و ایجاد دیتا سنتر مرکزی جهت تسریع در انجام آزمایشات و عقد قرارداد با داروخانه‌های بخش خصوصی و استقرار داروخانه در برخی از روستا‌ها جهت تامین دارو در شیفت عصر، از اهم اقدامات واحد گسترش و توسعه بوده است.

سرپرست شبکه بهداشت شیروان تامین پانسیون برای پزشکان بدون بیتوته در شهر و مراکز محل خدمت، تامین گاز طبیعی برای تمامی مراکز و خانه‌های بهداشت و تامین تجهیزات سرمایشی و گرمایشی و گاز کشی مراکز سلامت و خانه‌های بهداشت روستایی را از اقدامات انجام شده از ابتدای سال تا پایان آذرماه عنوان کرد.

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.