سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیش بینی برداشت ۶۰ هزار تُن پنبه وش از مزارع فارس

معاون زراعت سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: پیش بینی می شود امسال ۶۰ هزار تُن وش پنبه از مزارع فارس برداشت شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمود ظهیری گفت: سطح زیر کشت پنبه در زمین‌های کشاورزی فارس ۱۹ هزار هکتار است و پیش بینی می‌شود بیش از ۶۰ هزار تن پنبه وش از مزارع استان برداشت شود.

او با بیان اینکه تاکنون ۱۲ هزار و ۳۰۰ تن پنبه (۶۵ درصد) از مزارع استان برداشت شده است، افزود: برداشت پنبه از نیمه اول آبان‌ماه آغاز شده است و تا اواخر دی‌ماه ادامه دارد.

به گفته معاون زراعت سازمان جهاد کشاورزی فارس، شهرستان‌های عمده پنبه‌خیز، لار داراب، فسا، زرین دشت، استهبان، سروستان، خنج و گراش است.

او ادامه داد: در حال حاضر استان فارس با استقرار ۶ کارخانه فرآوری فعال پنبه یکی از استان‌های پیشرو کشور در حوزه کشت و صنعت است و با توجه به اهمیت اشتغالزایی پنبه به دنبال معرفی سرمایه گذار بخش خصوصی جهت ایجاد و احداث صنایع وابسته به پنبه، صنایع نساجی و صنایع روغن کشی هستیم که امیدواریم در سال‌های آینده این امر محقق شود.

ظهیری تصریح کرد: استان فارس در کشت پنبه از نظر سطح رتبه دوم کشور و از نظر متوسط عملکرد رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

معاون زراعت سازمان جهاد کشاورزی فارس پیرامون اهمیت کشت پنبه، گفت: پنبه یکی از محصولات راهبردی بخش کشاورزی است که تولید و فرآوری آن، اشتغال‌زایی و درآمد اقتصادی مناسبی به دنبال دارد.

ظهیریاظهار کرد: برداشت محصول پنبه در استان بیشتر به صورت دستی انجام می‌شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.