سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار فارس:

مردم طعم میوه پایداری و استقامت را خواهند چشید

استاندار فارس گفت: همسران و مادران شهدا در شکل گیری راه حق و حقیقت نقش موثری داشته اند و ارزشمندترین سرمایه خود را به اسلام و ایران تقدیم کرده اند که نیازمند تقدیر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عنایت الله رحیمی در همایش تجلیل از همسران شهدای فارس با گرامی داشت سالروز ولادت حضرت زینب کبری(س) افزود: همسران و مادران شهدا در شکل گیری راه حق و حقیقت نقش موثری داشته اند و ارزشمندترین سرمایه خود را به اسلام و ایران تقدیم کرده اند که نیازمند تقدیر است و سرمایه نظام است.

استاندار فارس با بیان اینکه خانواده شهدا از متن و اصل مردم بر آمده اند افزود: اینان با اعتقادی راسخ به میدان آمده اند که متاثر از تربیت دینی مادران شهداست.

او اظهار داشت : توسل به حضرت فاطمه(س) و زینب(س) از جمله نیات مادران و همسران شهدا بوده و امروز زمان پاسداشت از این دستاورد عظیم است و ما به اثرگذاری کلام و پیام شما ایمان داریم.

رحیمی با اشاره به شرایط مختلف کشور در دوران گذشته اظهار داشت: دشمنی ها امروزه عیان تر شده که تحریم ها از جمله آن است که در این جنگ ملت باید یکپارچه بایستند و در نهایت میوه شیرین پایداری و استقامت را خواهند چشید و شما خانواده شهدا می توانید یاری گر نظام در این هدف باشید.

مدیرکل مرکز دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر کشور در این مراسم با بیان اینکه در حال حاضر ۹ هزار نخبه شاهد و ایثارگر عضو این مرکز هستند، گفت: از دستاورد‌های علمی این افراد شامل چاپ مقاله، انتشار تالیفات و اعزام به خارج از کشور حمایت می‌کنیم.

عادل مهری افزود: مرکز نوآوری با هدف توانمندسازی، ایجاد اشتغال، رونق تولید و حمایت از فعالیت‌های دانش بنیان و استارتاپی نخبگان شاهد و ایثارگر راه اندازی شده است.
 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس گفت: این کتاب شامل وصیت نامه ۹۴ شهید استان است که در ۵۰۰ جلد و به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس چاپ و منتشر شده است.
 
راهی افزود: در آینده نزدیک وصیت نامه ۱۵ هزار شهید والامقام استان در قالب ۱۵۰ جلد کتاب چاپ و منتشر خواهد شد.
 
او گفت: هریک از این کتاب‌ها که شامل حدود ۱۰۰ وصیت نامه شهید است، با اعلام آمادگی یکی از دستگاه‌های اجرایی استان به چاپ خواهد رسید.
در همایش همسران شهدای استان فارس از پوستر راه اندازی دفاتر نمایندگی انجم همسران شهدا در ۸ شهرستان داراب، کازرون، نی ریز، جهرم، ممسنی، مرودشت، خرامه و فسا رونمایی شد.
 
این گردهمایی همزمان با سالروز میلاد حضرت زینب (س) به همت انجمن همسران شهدای فارس و با حضور ۳۰۰ همسر شهید در سالن همایش شورای شهر شیراز برگزار شد.

در این مراسم از ۱۴ نفر از همسران و دختران شهدا و ایثارگران استان که در عرصه‌های علمی، پژوهشی، ادبی و ورزشی موفقیت‌هایی را کسب کرده بودند، تقدیر شد.

گفتنی است این جلسه با رونمایی از کتاب وصیت نامه شهدای فارس و تجلیل از همسران شهدای استان فارس پایان یافت.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.