سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر کشور در ساری:

فشار‌های اقتصادی سیاسی جلوی رشد ایران را نگرفته است

وزیر کشور در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استانداری مازندران گفت:با وجود همه فشار‌های اقتصادی و سیاسی ایران به رشد خود ادامه داده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،رحمانی فضلی وزیر کشور عصر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استانداری مازندران،گفت: ظرفیت‌های اقتصادی، توانمندی‌های کشور در حوزه‌های مختلف با وجود فشار‌های سیاسی و اقتصادی رشد قابل توجه‌ای داشته است.
 
او با بیان اینکه از دهه چهل به بعد نفت وارد اقتصاد کشور شده و منابعی را وارد کشور می‌کند افزود: اما پول نفت بجای اینکه موتور محرکه کشور شود ساختار‌های سنتی کشور را بی محابا و بدون در نظر گرفتن الگوی مناسب به هم می‌ریزد.
 
وزیر کشور ادامه داد: پوسته تمدن شهری در دوران طاغوت با پول نفت شکل گرفت، اما ایران در آن روزگار در تولید جهانی و تکنولوژی جهانی نقش فعالی نداشت.
 
رحمانی فضلی گفت: برای مقایسه کردن ایران با سایر کشور باید شرائط فعلی خود را که در حال جنگ اقتصادی هستیم باید در نظر داشت.
 
او افزود: ایران اکنون در سکویی قرار گرفته که تجار و تولید کنندگان با هوش و توانایی ذاتی خود قدرت پرش زیادی در عرصه جهانی برای کشور خلق کردند.

مقررات داخلی باید اصلاح شود

وزیر کشور با بیان اینکه بسیاری از این تولید کنندگان روی پای خود ایستاده اند و در شرایط سخت داخلی و خارجی به تولید می‌پردازند، گفت: با مقررات سخت داخلی در بخش تولید مواجه هستیم که از گذشته بجای مانده است و شرایط کار را سخت می‌کند که نیازمند اصلاح است.
 
رحمانی فضلی با بیان اینکه دشمن تمام فشار‌های خود را روی اقتصاد کشور گذاشت، افزود: اقتصاد کشور در این مدت نه تنها توانسته مقاومت کند بلکه گام‌های خوبی هم برداشته است.
 
وزیر کشور با بیان اینکه جابجایی سرمایه در عرصه بین المللی یکی از آسانترین کار‌های تجاری است، گفت: در حوزه تکنولوژی ازهیچ تکنولوژی عقب نیسیتم چرا که فن آوری قابل اکتساب و تامین است و محدودیت در فن آوری نداریم.
 
او مقاومت و استقاومت در برابر دشمن را حلقه اصلی پازل اعلام کرد و افزود: دشمنی از همان ابتدای انقلاب شروع شد و قصد تمام کردن آن را ندارند مگر اینکه ایران در موضعی قرار بگیرد که بدانند نمی‌توانند با ما رقابت کنند.
 
وزیر کشور آسیب پذیرترین حوزه‌ای که دشمن نشانه گرفته است را حوزه اقتصاد دانست و گفت: هر چند از ظرفیت‌ها به خوبی استفاده نکردیم، اما در حوزه اقتصاد مقاومتی موفقیت‌هایی کسب شده است.

رحمانی فضلی ادامه داد: متاسفانه نقش بخش خصوصی در حوزه‌های علمی و مدیریتی وفناوری بخوبی دیده نشده است و اگر این اتفاق نیفتد در حوزه‌های رسمی نمی‌توانیم توفیقات خوبی داشته باشیم.
 
وزیر کشور آسیب پذیرترین حوزه‌ای که دشمن نشانه گرفته است را حوزه اقتصاد دانست و افزود: هر چند از ظرفیت‌ها به خوبی استفاده نکردیم، اما در حوزه اقتصاد مقاومتی موفقیت‌هایی کسب شده است.

رحمانی فضلی ادامه داد: متاسفانه نقش بخش خصوصی در حوزه‌های علمی و مدیریتی و فناوری بخوبی دیده نشده است و اگر این اتفاق نیفتد در حوزه‌های رسمی نمی‌توانیم توفیقات خوبی داشته باشیم.
 
وزیر کشور با بیان اینکه ورود کالا‌های واسطه‌ای، فناوری و علوم مختلف برای کشور لازم است گفت: وقتی میتوان درحوزه اقتصاد موفق باشیم هم در حوزه صادرات و هم واردات برون نگری و درون زایی داشته باشیم.
 
رحمانی فضلی افزود: دشمن در این مرحله از انقلاب دوباره همه روش‌هایی که در چهل سال گذشته بر علیه ایران انجام دادند رو دوباره دارند انجام می‌دهند.

رحمانی فضلی با اشاره به اتفاقات اخیر گفت: برای همه ما این حادثه غمبار بود.

وزیر کشور ادامه داد: هیچ کشوری علاقه ندارد که بجای آرامش، حتی در مقاطع کوتاهی نیز دچار اغتشاش شود.

او با قدردانی از مردم مازندران بابت همراهی خوب و آگاهانه همراه با شعور سیاسی، گفت: حوادث اخیر در مازندران به خوبی مدیریت شد به گونه‌ای که کمترین گزارش‌ها را از این استان داشتیم
 
انتهای پیام/س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.