سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آزادی خواه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

وام ازدواج ۵۰ میلیونی احتمالا در کمیسیون تلفیق رای نمی‌آورد

عضو کمیسیون فرهنگی گفت: تصور می‌کنم که این کمیسیون به مصوبه افزایش وام ازدواج از ۳۰ میلیون تومان به ۵۰ میلیون تومان رای مثبت ندهد.

احد آزادی خواه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت بررسی بودجه ۹۹ در مجلس و میزان بودجه فرهنگی اظهار کرد: برای بررسی میزان تخصیص بودجه به بخش فرهنگ با مسئولان مربوط از جمله معاونان وزرا و دستگاه‌های مختلف فرهنگی جلساتی را برگزار کردیم.

او افزود: به جز بخش میراث فرهنگی که به دلیل تشکیل وزارت میراث فرهنگی نسبت به سال قبل ۲۸ درصد افزایش بودجه داشته است اما سایر بخش‌های فرهنگی مشکل جدی در تخصیص اعتبار بودجه ای دارند. به طور کلی سایر بخش‌های فرهنگی فقط به میانگین ۴ درصد رشد داشته‌اند.

آزادی خواه تصریح کرد: جدول ردیف شماره ۱۷ یا همان جدول شماره ۷ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بودجه سال آینده حذف شد، جدولی که ۲۴۰ میلیارد تومان پول برای بخش فرهنگی داشت که یک جا از خانواده فرهنگ حذف شد، بنابراین بخش فرهنگ در سال ۹۹ با این شرایط  وضعیت خوبی ندارند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: به عنوان عضوی از کمیسیون تلفیق بودجه تصور می‌کنم که این کمیسیون به مصوبه افزایش وام ازدواج از ۳۰ میلیون تومان به ۵۰ میلیون تومان رای مثبت ندهد یا به سختی با آن موافقت کند زیرا منابع محدود است و دولت برنامه‌ای برای اتفاق جدیدی ندارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.