سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری نشست امداد نجات با محوریت پدافند غیر عامل

سومین نشست امداد نجات هلال احمر گیلان با محوریت پدافند غیر عامل در رشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مهدی ولی پور، مدیر عامل هلال احمر استان گیلان در سومین نشست امداد نجات هلال احمر گفت: ۷۵ درصد حوادث کشور ما ناشی از حوادث طبیعی و اقلیمی است که گیلان یکی از این استان‌های حادثه خیز است.

او افزود: با توجه به حادثه خیز بودن استان ساخت فضای اسکان اضطراری در ۴ نقطه شهرستان رشت و دونقطه دیگر شهرستان‌ها، ساخت خانه‌های هلال، تحقق پی گیری تفاهم نامه امداد رسانی در زمینه بحرانی و امداد رسانی از مهمترین برنامه‌های هلال احمر است.

همچنین محمد حسین شاهکویی، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان با بیان اینکه پدافند غیر عامل اصل مصونیت جامعه در برابر حوادث است وجامعه را در برابر حوادث بیمه می‌کند، افزود: افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، ارتقاء پایداری ملی و تسهیل در مدیریت بحران در مقابل تهدیدات دشمن از محوریت اصلی پدافند غیر عامل است.

او افزود: ایران دهمین کشور حادثه خیز جهان است و با توجه به اینکه استان گیلان هم یکی از استان‌های حادثه خیز کشور است باید پدافند غیر عامل در دستور کار ادارات و سازمان‌ها قرار گیرد تا در زمان بحرانی با مشکل مواجه نشویم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان گفت: بعضی از مدیران ادارات نسبت به انجام وظایف خود در زمینه پدافند غیر عامل غفلت می‌کنند و پدافند غیر عامل را جدی نمی‌گیرند

شاهکویی تصریح کرد: استفاده دستگاه‌های اداری از برق استراری برگزاری مانور و آموزش در راستای ارتقاع علمی کارکنان اداره ومردم برای افزایش ایمنی در استان ضروری است.

 

انتهای پیام/م.ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.