سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش:

قهرمانان واقعی شهدا هستند/ وزارت ورزش با لغو معافیت مالیاتی ورزش کشور صد در صد مخالف است

علی نژاد گفت: جامعه ورزشی کشور توان پرداخت مالیات را ندارد و لغو معافیت مالیاتی با دیدگاه‌های موجود همخوانی ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی علی نژاد معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش در حاشیه مراسم نامگذاری خانه کشتی به نام شهید صدرزاده اظهار داشت: شهدا قهرمانان واقعی ما هستند و نام آن‌ها تا ابد در آسمان ایران می‌درخشد. فدراسیون کشتی با پیشنهاد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی موافقت کرد و نام یکی از این قهرمانان واقعی را بر خانه کشتی گذاشتند. این کار نشان دهنده عنایت ویژه اهالی کشتی نسبت به شهیدان است و آن‌ها با این کار نام و خاطر شهدا را زنده نگه می‌دارند. امنیت امروز کشور مرهون زحمات و فداکاری‌های شهدا است. این که شخصی مانند بنا پیشنهاد نامگذاری خانه کشتی به نام یک شهید را می‌دهد، اقدام بسیار ارزشمند و ارزنده‌ای است که جای تقدیر دارد.


بیشتر بخوانید: صالحی امیری: حضورم در فدراسیون فوتبال شوخی رسانه‌ها بود


علیزاده افزود: به اعتقاد من نامگذاری خانه کشتی به نام شهید صدرزاده برکت ویژه‌ای به خانه کشتی خواهد داد و در آینده شاهد اتفاقات بهتری در خانه کشتی خواهیم بود. به هر حال هر جایی که نامی از شهدا در میان باشد، کار برکت پیدا می‌کند. شهید صدرزاده هم کشتی گیر بود و همین باعث می‌شود تا نام او زیبنده خانه کشتی باشد.

علی نژاد در واکنش به استعفای تاج از ریاست فدراسیون فوتبال گفت: تاج به خاطر شرایط جسمانی که داشت مجبور شد از سمتش استعفا دهد. از تاج به خاطر زحماتی که در دوران ریاستش کشید، تشکر می‌کنیم. برای تاج آرزوی سلامتی دارم. خیلی نگران شرایط او بودیم و من جزو اولین نفراتی بودم که به عیادت تاج رفتم. سلامتی تاج بر هر چیز دیگری اولویت داشت. هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال بر اساس اساسنامه بهاروند را به عنوان سرپرست فدراسیون منصوب کرد. مسلما فدراسیون و هیئت رئیسه آن درباره زمان برگزاری انتخابات تصمیم گیری خواهد کرد. امیدوارم فدراسیون ظرف چند روز آینده زمان برگزاری انتخابات را مشخص کند و در این مدت همه کار‌ها براساس اساسنامه فدراسیون فوتبال انجام خواهد شد.


بیشتر بخوانید: سجادی: پیش بینی می‌کنیم نسبت به دوره قبل سهمیه بیشتری کسب کنیم/ لباس کاروان تا هفته آینده مشخص می‌شود


معاون قهرمانی و حرفه‌ای وزیر ورزش در واکنش به ارائه لایحه لغو معافیت مالیاتی ورزش به مجلس گفت: باتوجه به شرایطی که ورزش کشور دارد، همه ما باید تلاش کنیم تا منابع مالی بیشتری به ورزش تزریق شود. از دولت و مجلس برای لایحه بودجه سال آینده که بند‌ها و مفاد خوبی برای ورزش کشور دارد، تشکر می‌کنم. مسلما ما رایزنی خواهیم کرد تا معافیت ورزش کشور از پرداخت مالیات ادامه داشته باشد، زیرا ورزش ایران در حال حاضر توانایی پرداخت مالیات را ندارد و اگر قرار باشد چنین اتفاقی بیفتد و فدراسیون‌ها مجبور به پرداخت مالیات شوند، هزینه ورزش کردن برای مردم هم بیشتر می‌شود، زیرا اگر قرار باشد فدراسیون‌ها و باشگاه‌ها مبلغ اضافه تری پرداخت کنند، در نهایت پرداخت این مبلغ به مردم می‌رسد. فکر نمی‌کنم خود نمایندگان مجلس هم با شرایط اقتصادی موجود، بخواهند معافیت مالیاتی فدراسیون‌ها را لغو کنند. مسلما وزارت ورزش با لغو معافیت مالیاتی ورزش کشور کاملا مخالف است.

او افزود: در حال حاضر با تدابیر دولت، ورزش ایران از مالیات بر ارزش افزوده سهم دارد و در واقع از مالیات برای ورزش خرج می‌کنیم و این کار برای پیشگیری انجام می‌شود تا در آینده مجبور به درمان نشویم. به هر حال لغو معافیت ورزش از پرداخت مالیات با دیدگاه‌هایی که وجود دارد، همخوانی ندارد و من معتقدم در مجلس اتفاقات خوبی رخ خواهد داد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.