سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باران در راه است

هواشناسی استان بوشهر از ورود سامانه بارشی از اواخر جمعه خبر داده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می دهد امروز شاهد وزش باد به نسبت شدید شمال غربی روی خلیج فارس و تلاطم دریا هستیم. همچنین احتمال بارش خفیف در برخی نقاط مرتفع استان دور از انتظار نیست.

زهرا راستگو افزود: فردا با کاهش سرعت باد به تدریج از ارتفاع موج دریا کاسته و دریا نیز کم کم آرام می‌شود.

او ادامه داد: دمای هوا نیز امروز و فردا (چهارشنبه و پنجشنبه) به طور نسبی کاهش می‌یابد.

رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: پیش بینی می‌شود وضعیت جوی و دریایی استان پنجشنبه و جمعه به نسبت آرام باشد، اما از اواخر جمعه و شنبه و یکشنبه با ورود یک سامانه بارشی به استان، بارش باران همراه با وزش باد شدید گاهی رگبار باران و رعد و برق به همراه وزش باد و گاهی ریزش تگرگ در  استان پیش بینی می‌شود. در همین مدت دریا نیز مواج و متلاطم پیش بینی خواهد بود.

راستگو گفت: امروز جهت وزش باد در استان شمال غربی با سرعت ۱۲ تا ۳۶ و روی دریا گاهی تا ۴۰ کیلومتر در ساعت و فردا شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۸ تا ۳۲ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود.

او افزود: ارتفاع موج دریا نیز ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی تا ۱۸۰ سانتیمتر و فردا به تدریج در سواحل شمالی و مرکزی ۳۰ تا ۹۰ و سواحل جنوبی ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.

رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر عنوان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۶:۴۱ بامداد، مد اول ساعت ۱۳:۱۶، جزر دوم ساعت ۱۷:۲۱ و مد دوم دریا ساعت ۲۳:۳۸ است.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.