سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهردار منطقه یک در گردهمایی طراحان و سازندگان منطقه یک شهر تهران:

اصلاح ضوابط در کنار خلاقیت طراح می‌تواند شهری زیبا خلق کند

اصلاح ضوابط در حوزه طراحی و تدوین ضوابط عام و خاص نما در کنار خلاقیت طراح می‌تواند به خلق شهری زیبا و با هویت بیانجامد.

‌‌به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سید حمید موسوی شهردار منطقه یک در کمپین "نماهویت شهر ما" که با حضور طراحان و سازندگان منطقه یک شهر تهران، غلام رضا رنجبر معاون شهرسازی و معماری این منطقه و شرکت‌ها و دفاتر معماری و ساختمانی در سالن رایزن برگزار شد، اظهار کرد: در برخی قطعات نما‌های زیبایی داریم، ولی عدم یکپارچگی و هماهنگی آن‌ها با نما‌های مجاور شهر را نازیبا می‌کند و باید به این هماهنگی توجه شود تا شهری با نمای زیبا داشته باشیم.

وی افزود: نما‌های شهری باید بازگو کننده فرهنگ ایرانی و اسلامی ما باشد که متاسفانه در منطقه یک بدلیل ارزش افزوده، معماران تحت تاثیر اقتصاد بازار در جهت منافع سازنده حرکت می‌کنند و سرمایه دار و سازنده طرح و نظر خود را به طراح دیکته می‌کند، ولی باید سلایق مردم و دست اندرکاران ساخت و ساز را به سمتی ببریم که با آموزه‌های دینی و فرهنگی و اقلیم منطقه‌ای سازگار باشد و از تزییناتی که با فرهنگ ما همخوانی ندارد و از ایستایی و ایمنی لازم در نما‌ها برخوردار نیست پرهیز کنیم.

موسوی تصریح کرد: در حال حاضر شهری با اغتشاشات بصری داریم که با برگزاری این همایش امیدواریم به نما‌ها بعنوان بخشی از معماری و پلان کار توجه بیشتری شود.

این مقام مسئول کاهش سطح اشغال، افزایش ارتفاع، استفاده از تمام وجوه ساختمان برای نما را از نکاتی دانست که باید به آن‌ها توجه شود و خاطر نشان ساخت: اکنون یک وجه ساختمان مورد توجه قرار می‌گیرد و ۳ وجه سیمانی و نمای آزار دهنده دارد که باید به همه وجوه ساختمان بعنوان نما توجه شود تا این نقص برطرف گردد.

وی ارایه لایحه نما به شورای شهر با هدف فرهنگ سازی و استفاده از طراحان بومی، ایمنی و پایداری نما و... را از اقدامات اجرایی دانست که در زمینه ساماندهی نما‌های شهری در حال اجراست.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.