سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با کمک محققان انجام شد؛

تولید میکروالکترود تنگستنی برای ثبت اطلاعات عصبی درکرمان

مسئول تیم تحقیقاتی مهندسی عصبی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: محققان مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی کرمان با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری موفق به طراحی و تولید میکروالکترود تنگستنی برای ثبت اطلاعات عصبی شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، عابد خراسانی، مسئول تیم تحقیقاتی مهندسی عصبی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: ارائه تکنیک‌های جدید و غیر دارویی برای درمان بیماری‌های عصبی مانند پارکینسون، وسواس فکری- عملی، صرع و دیگر نارسایی‌های با منشا عصبی با استفاده از پروتز‌های عصبی هوشمند، از اهداف و انگیزه این تیم تحقیقاتی است.

او با بیان این مطلب که این تیم تاکنون چهار محصول الکتروفیزیولوژی را برای دستیابی به اهداف مورد نظر تولید کرده و در آزمایش‌های حیوانی مورد ارزیابی قرار داده است، افزود: در اولین مرحله میکرو الکترود‌های تنگستنی با قطر ۳۰ میکرون با استحکام بالا طراحی و تولید شدند که تست‌های امپدانس الکتروشیمیایی وثبت اطلاعات داخل قشر مغز این میکرو الکترود‌ها در آزمایشگاه پردازش اطلاعات حسی مرکز تحقیقات علوم اعصاب کرمان مبین قابل مقایسه بودن آن‌ها با نمونه‌های تجاری و گرانقیمت خارجی است.

عضو هیات علمی پژوهشی مرکز علوم اعصاب کرمان گفت: این تیم تحقیقاتی در یک مرحله دیگر موفق به تولید سیستم ثبت الکتروفیزیولوژی هشت کاناله به همراه پیش تقویت کننده دیجیتالی شده است که قابلیت ثبت و پردازش سریع انواع اطلاعات مغزی مثل اسپایک، پتانسیل میدانی موضعی (LFP)، اطلاعات فعالیت‌های عضلانی و الکتروانسفالوگرام را دارا است.

خراسانی افزود: این تیم تحقیقاتی همچنین در ادامه فعالیت‌های علمی خود، یک سیستم میکرو تحریک الکتریکی قابل برنامه‌ریزی با قابلیت تولید پالس‌­های جریان-ثابت دو فازه را طراحی و تولید کرده است.

او بیان داشت: هدف نهایی این گروه تحقیقاتی تولید یک پروتز عصبی هوشمند با کاشت میکروالکترود‌های چندکاناله برای تشخیص یا پیش‌بینی نارسایی‌های عصبی و اعمال تحریک الکتریکی به منظور رفع مشکل عصبی در بیماری‌های صرع، پارکینسون و سایر بیماری‌های عصبی است. این تیم آماده است در قالب طرح‌های مشترک در زمینه‌های فوق با گروه‌های متخصص در حوزه علوم کامپیوتر، بیو مواد و متخصصان نورولوژی همکاری کند.

میکرو الکترود‌های سوزنی تنگستنی با استفاده از پروسه‌های میکروماشین‌کاری که در ساخت ادوات میکرو و نانومتری مورد استفاده قرار می‌گیردو طی مراحل مختلف، با کیفیت بالا ساخته و تولید می‌شود.
انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.