سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چین: از برجام به طور کامل حمایت می‌کنیم

سخنگوی وزارت خارجه چین از حمایت کامل پکن از توافق هسته‌ای ایران خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، گنگ شوانگ، سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد: در دیدار وزیر خارجه ایران و همتای چینی اش درباره خروج آمریکا از برجام و راه‌های حفظ این توافق گفتگو صورت گرفت.

وی افزود: پکن از همه تلاش‌ها برای کاهش تنش‌ها در منطقه خاورمیانه و حفظ توافق هسته‌ای ایران حمایت می‌کند. امیدواریم که سایر طرفین برجام در مقابل فشار‌های خارجی مقاومت و اجرا و حفظ توافق هسته ایران حمایت کنند. ما با یکجانبه گرایی مخالفیم و برای حل و فصل سیاسی این موضوع تلاش می‌کنیم.

شوانگ تصریح کرد: آمریکا در ایجاد اختلاف بین چین و کشور‌های آسیای مرکزی موفق نخواهد شد. چین و کشور‌های آسیای مرکزی همسایگان، دوست هم و شرکای راهبردی هستند. هر دو طرف از نظر امنیت و خطرات با هم مرتبط هستند. این پنج کشور (کشور‌های آسیای مرکزی) به مرز‌های استان سین کیانگ (Xinjiang) نزدیک هستند و از اوضاع واقعی در سین کیانگ بهتر از آمریکا آگاه هستند. آن‌ها می‌توانند درباره سین کیانگ اظهار نظر کنند.

وی افزود: اگر درست به خاطر بیاورم در جریان دیدار ماه سپتامبر بین وزرای خارجه پنج کشور آسیای مرکزی و آمریکا، واشنگتن تلاش کرد اتهاماتی را متوجه پکن کند و بین این پنج کشور و چین اختلاف ایجاد کند، اما در این موضوع ناکام ماند. اگر آمریکا بخواهد بار دیگر اختلاف افکنی کند نتیجه آن بار دیگر ناکامی خواهد بود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۵:۲۹ ۱۱ دی ۱۳۹۸
من نميدونم وقتي همه فهميدن آمريكا چه موجود خطرناكيه چرا اقتصاد خودشونو به اون وابسته ميكنن ؟