سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیش بینی تولید بیش از یکهزار تن جو در میاندورود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود گفت:پیش بینی می شود امسال یک هزار و ۵۹۳ تن جو در این شهرستان تولید شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سید اسماعیل علوی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود با اشاره به انجام کشت جو در ۴۱۶ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان میاندورود، گفت: سطح ابلاغی کشت جو این شهرستان در سال جاری ۵۹۰ هکتار است که با میانگین عملکرد ۲.۷ تن در هکتار، پیش بینی می‌شود حدود یک هزار و ۵۹۳ تن جو در این شهرستان تولید و به بازار مصرف عرضه شود.

او افزود: برای حفظ امنیت غذایی، اشتغالزایی مولد و توسعه پایدار در بخش کشاورزی، تا کنون ۴۱۶ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان میاندورود به کشت جو اختصاص یافت.

مدیر جهاد کشاورزی میاندورود ادامه داد: برای حمایت از تولید این محصول تاکنون ۴۸.۵ تن بذر اصلاح شده از نوع رقم صحرا بین کشاورزان توزیع شد که انتخاب این رقم به دلیل زودرس و مقاوم بودن به بیماری و عملکرد بالای آن است.

علوی با بیان اینکه یکی از غلاتی که اغلب در برنامه غذایی دام و طیور از آن‌ها استفاده می‌شود، جو است که علاوه بر هضم سریع و آسانی که در دستگاه گوارشی دام دارد، می‌تواند خواص بسیاری را به همراه داشته باشند، افزود: ارزش غذایی موجود در دانه‌های جو، بسیار بالا بوده و پروتئین و نشاسته موجود در آن، می‌تواند نقش به سزایی در پرورش و همچنین تامین انرژی برای تولید مثل، شیردهی و مراحلی از این قبیل داشته باشند.
 
انتهای پیام/س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.