سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تداخلات صنفی درآمد عکاسی ها را کاهش داده است

نماینده دادستان کرمانشاه بابیان اینکه تداخلات صنفی کاهش درآمد صنف عکاسان را در پی داشته، عنوان کرد: تنها کسانی در این حرفه باقی مانده‌اند که به هنر خود علاقه زیادی دارند و با مشقت پرچم آن را بالا نگاه داشته‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، نماینده دادستان کرمانشاه در حقوق عامه از برخورد جدی با واحدهای عکاسی و آتلیه‌های فاقد مجوز در استان خبر داد.

محمدجمال حسین زاده در نشست بررسی مشکلات قضایی و انتظامی صنف عکاسان و فیلمبرداران کرمانشاه که امروز(10 دی) باحضور مسئولان اتاق اصناف برگزارشد، بااشاره به اهمیت حرفه عکاسی و فیلمبرداری، گفت: متاسفانه در دنیای مدرن امروز به واسطه ظهور دوربین‌های پیشرفته گوشی‌های موبایل، هنر عکاسی و فیلمبرداری درحال خانه‌نشین شدن است.

او بابیان اینکه تداخلات صنفی نیز کاهش درآمد این صنف را در پی داشته، عنوان کرد: تنها کسانی در این حرفه باقی مانده‌اند که به هنر خود علاقه زیادی دارند و با مشقت پرچم آن را بالا نگاه داشته‌اند.

نماینده دادستان کرمانشاه در حقوق عامه گفت: ما نیز در دستگاه قضایی استان به همه مشکلات این صنف واقف هستیم، اما وجود این مشکلات دلیلی نمی‌شود که شاهد بروز برخی از تخلفات از سوی عکاسان و فیلمبرداران باشیم.

او بابیان اینکه شکایت از عکاسان و فیلمبرداران بخشی از پرونده‌های دادسرا را به خود اختصاص داده، عنوان کرد: عکاسان و فیلمبرداران حق ندارند عکس‌های خصوصی مردم را در فضای مجازی منتشر کنند.

حسین زاده بااشاره به وجود معضلاتی مانند شیوع مدلینگ، ثبت تصاویر و فیلم‌های غیراخلاقی و ... در حوزه عکاسی و فیلمبرداری، تاکید کرد: عکاسان و فیلمبرداران باید مراقب باشند تا با انجام برخی از اقدامات شان هنر خود را پایین نیاورند و در حیطه خلاف شرع و قانون وارد نشوند.

او در ادامه بر برخورد قاطع با واحدهای عکاسی و فیلمبرداری بدون مجوز هم تاکید کرد و گفت: اتحادیه صنف مربوطه و اتاق اصناف، لیست واحدهای غیرمجاز را در اختیار ما قرار دهند تا با آنها برخورد جدی و قانونی داشته باشیم.

نماینده دادستان کرمانشاه در حقوق عامه در پاسخ به اعتراض برخی از فیلمبرداران نسبت به تداخلات صنفی که تالارداران کرمانشاه برای آنها ایجاد کرده‌اند هم گفت: از نظر قانونی این حق را نداریم که به تالارها بگوئیم حق ندارند فیلمبردار اختصاصی داشته باشند.

انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.