سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تخصیص اعتبار از صندوق توسعه ملی برای خوزستان

رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی از پرداخت ۱۰میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای طرح‌های اشتغال‌زا و زیربنایی استان خوزستان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مرتضی شهیدزاده رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی گفت: در سال‌های اخیر در مجموع ۴۸ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برداشت شده که از این میزان ۱۰میلیارد دلار آن سهم استان بوده، که نشان‌دهنده اهتمام دولت و نظام اسلامی به استان زرخیز خوزستان است.

او افزود: تخصیص و پرداخت ۱.۵ میلیارد دلار به بخش آب و خاک خوزستان که در قالب ۵۵۰ هزار هکتاری رهبر معظم انقلاب تعریف شد که با اجرای گام نخست این طرح حدود ۳۰۰هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی نوسازی و تجهیز شده و در نهایت منجر به برداشت ۳ برابری محصول در واحد سطح شد.

شهیدزاده با بیان اینکه ۸ میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی نیز برای مهار آب‌های مرزی و جلوگیری از هدررفت آب به کشور‌های همسایه به‌طور کامل پرداخت شد تصریح کرد: با اجرای طرح‌های مهار آب‌های مرزی، ضمن توسعه بخش کشاورزی و تقویت آب‌های زیرزمینی، از مهاجرت ساکنان مناطق مرزی و خالی شدن روستا‌های همجوار مرز جلوگیری شده است.

 رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی بیان داشت: آمادگی این صندوق برای سرمایه گذاری بیشتر در طرح‌های کلان و عظیم اقتصادی و اشتغال‌زا در خوزستان را دارد چراکه  خوزستان قلب اقتصادی کشور است و نقش مهمی در ۸ سال دفاع مقدس داشته و همه ما به این استان احساس دین می‌کنیم.

این مقام مسئول ادامه داد:صندوق توسعه ملی به منظور حفظ سرمایه کشور برای نسل‌های آینده تشکیل شده از این رو برای رونق تولید و اجرای قانون اقتصاد مقاومتی و اصل ۴۴ قانون اساسی اهتمام ویژه‌ای دارد.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.