سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قاسمی در پیامی توئیتری مطرح کرد؛

عزم ایران و فرانسه بر تقویت امنیت و چند جانبه گرایی

سفیر ایران در فرانسه گفت: دو کشور به رغم تفاوت‌های فکری بر عزم خود مبنی بر سعی بیشتر در جهت تقویت مبانی صلح و امنیت و ثبات و چند جانبه گرایی تاکید ورزیدند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  بهرام قاسمی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: ایران و فرانسه بر عزم خود مبنی بر سعی بیشتر در جهت تقویت مبانی صلح و امنیت و ثبات و چند جانبه‌گرایی تاکید ورزیدند.

بهرام قاسمی روز سه شنبه در این توییت افزود: فرارسیدن سال جدید میلادی را به ملت بزرگ فرانسه تبریک می‌گویم.

قاسمی اظهار داشت: سال ۲۰۱۹ در حالی به انتها رسید که، چون همیشه تاریخ آکنده از اخبار و تحولات خوش و ناخوشایند، امیدآفرین و یاس‌آور بود. امید بدان داریم که در سال ۲۰۲۰ جهان شاهد اخبار و رویداد‌های خوشایند و گوارا برای همه مردم جهان باشد.
وی تاکید کرد: همگان می‌دانند و دریافته‌اند که جهانی تک قطبی و یا یکجانبه گرا که تنها هدف آن اعمال حاکمیت زورمدارانه یک قدرت در جهان است، جهانی مبتنی بر جنگ، تنش و خونریزی است. در سال پیش رو، باید همگان و هر کس به سهم خود برای تحقق جهانی با ثبات، امن و آکنده از دوستی و برابری و عدالت تلاش کنند.

سفیر ایران در فرانسه تصریح کرد: در سالی که گذشت بخصوص در نیمه دوم آن، روابط ایران و فرانسه از سطح و جایگاه مناسب تری به رغم تلاش‌های بدخواهان روابط دو کشور برخوردار گشت. تماس‌های متعدد، تبادل پیام‌ها و دیدار‌های مقام‌های عالیه دو کشور و تعمیق و بررسی موضوعات مورد توجه به ویژه در گفتگو‌های میان رییسان جمهوری دو کشور فصل نوینی از درک و فهم متقابل و مشترک را میان دو دولت بنا نهاد.

قاسمی خاطر نشان کرد: دو کشور به رغم تفاوت‌های فکری و دیدگاه‌های متفاوت و با ویژگی‌های خاص جغرافیایی و تاریخی خود، چگونگی تلاش به منظور دست یابی به آرمان‌های مورد نیاز جامعه جهانی امروز را به بحث گذاردند و بر عزم خود مبنی بر سعی بیشتر در جهت تقویت مبانی صلح و امنیت و ثبات و چند جانبه گرایی تاکید ورزیدند.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.