سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نامه سرگشاده اینفانتینو به مناسبت پایان سال ۲۰۱۹

رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا)، با انتشار نامه ای سرگشاده به مرور اتفافات فوتبالی سال ۲۰۱۹ میلادی پرداخت.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، جیانی اینفانتینو رئیس سوئیسی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا)، امروز (سه شنبه) در آخرین روز از سال ۲۰۱۹ میلادی با انتشار مطلبی در سایت فیفا به مرور مسائل مختلف این رشته ورزشی در طول یکسال پرداخت.

اینفانتینو نوشت:سال مهمی بود اگر مجبور باشم عنوانی را برای آن انتخاب کنم، این عنوان "سال زنان" خواهد بود –نه فقط به خاطر هرآنچه که جام جهانی زنان - برای فوتبال زنان معنا می‌دهد، بلکه به لطف گام‌های رو به جلویی برداشتیم.

جام جهانی زنان  که بیش از یک میلیارد بیننده تلویزیونی را به خود جلب کرد، باعث چندین پیشنهاد شد که برخی از آن‌ها قبلاً عملی شده اند یا مورد تأیید قرار گرفته اند. علاوه بر این، نوئل لو گرت، رئیس فدراسیون فوتبال فرانسه، پیشنهاد کرد که جام جهانی زنان به جای هر چهار سال، هر ۲ سال یکبار برگزار شود. این ایده‌ای است که باید در کنار هم بیشتر مورد بررسی قرار دهیم، به خصوص که توسعه فوتبال زنان با سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری برای چهار سال آینده، در اولویت اصلی فیفا قرار دارد.

از نظر فوتبال مردان، سال ۲۰۱۹ به خاطر ایجاد مسابقات جام جهانی جدید - تورنمنتی به مراتب قوی‌تر و فراگیر‌تر برای توزیع مجدد وکاملاً متفاوت توسعه فوتبال حرفه‌ای در سراسر جهان - سال برجسته‌ای بود.

ما همچنین برای قانونمند کردن بهتر سیستم نقل وانتقالات، ارتقا توسعه فوتبال و ایجاد شفافیت مالی مورد نیاز، گام‌های مهمی را برداشته ایم. یک بخش اقتصادی به ارزش بیش از ۷ میلیارد دلار در سال نمی‌تواند یک منطقه آزاد برای همه و بدون مدیریت باشد.

این بخشی از تمرکز ما برای تقویت استاندارد‌های مدیریت فوتبال و بهبود چهره کلی فوتبال است. برای اولین بار، فیفا خود را به عنوان شریکی مستحکم برای سازمان‌های بین المللی مربوط به همه شئون زندگی و به ویژه در حوزه‌هایی که واقعاً معتقدیم فوتبال می‌تواند تأثیر مثبت اجتماعی داشته باشد، قرار داده است. به عنوان مثال، امسال ما با سازمان بهداشت جهانی، یونسکو، آسه آن، اتحادیه آفریقا، برنامه جهانی غذا، شورای اروپا و پارلمان اروپا مشارکت کرده ایم. این توافق نامه‌ها نشان دهنده این است که فیفا نقش گسترده‌تر در جامعه داشته و همچنین وظیفه تقویت بالاترین معیار‌های مدیریت خوب را دارد. امسال ما بیشتر از شفافیت استقبال کردیم و به انتشار تصمیم نهاد‌های قضایی خود به صورت آنلاین متعهد بودیم. در عین حال، ما در اولین گام‌های مشخص برنامه فوتبال برای مدارس نیز سرمایه گذاری کرده ایم و ابتکار «محافظان فیفا» را برای حمایت از کودکان راه اندازی کردیم.

اما یک دلیل اصلی برای مهم بودن این دستاورد‌ها وجود دارد: هریک از آن‌ها یک گام مهم در یک سفر طولانی را نشان می‌دهد که هنوز هم پیش روی ما است. هر یک از آن‌ها آجر‌هایی برای ساخت آینده‌ای روشن‌تر و عادلانه‌تر برای فوتبال جهان است. افتخار می‌کنم که انتخاب شده ام تا این روند را طی چهار سال آینده انجام دهم و در حال حاضر مشتاقانه منتظر هستم که ثمره ابتکارات فیفا را در سال ۲۰۲۰ ببینم.


بیشتر بخوانید: میزبان جام جهانی ۲۰۳۰، سال ۲۰۲۴ مشخص خواهد شد


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.