سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موحدی مطرح کرد؛

عملکرد پژوهشی دانشگاه روند رو به رشدی دارد

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شریف گفت: عملکرد پژوهشی دانشگاه با وجود تمام مشکلات بودجه‌ای، روند رو به رشدی داشته است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، موحدی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شریف اظهار کرد: تلاش دانشگاه بر این است که به سوی دانشگاه نسل سوم و چهارم گام بردارد تا در نهایت یک دانشگاه ثروت آفرین باشد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه در ادامه گفت: به دلیل اهمیت تجاری و پایدار سازی کسب و کار‌های دانش بنیان، درحال پیگیری و به روز رسانی و برنامه‌های مختلفی هستیم.

او در ادامه گفت: در حوزه عملکرد پژوهشی دانشگاه با وجود تمام مشکلات بودجه‌ای، روند رو به رشدی داشته ایم و در مقالات ارائه شده در این زمینه علاوه بر کمیت، به کیفیت آن‌ها اهمیت ویژه‌ای داده ایم. برای مثال برنامه گرنت از حوزه‌های اولویت دار دانشگاه است و کسانی که در این زمینه قدم می‌گذارند، به مدت ۳ سال از حمایت‌های ما برخورد می‌شوند. هر ساله ۲۵ مقاله ارائه شده در این حوزه داریم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شریف بیان کرد: از فعالیت‌های اخیر ما که اهمیت ویژه‌ای دارد، توسعه شاخه‌های بین رشته ای است. 
 
موحدی گفت: خوشحالیم که در حوزه ارتباط با صنعت رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده ایم و همچنین در رتبه بندی های جهانی درآمد ارتباط با صنعت، مقام اول را کسب کرده ایم .
 
او در ادامه با اشاره به عملکرد‌های ارتباط با صنعت و دانشگاه گفت: مجتمع خدمات فناوری دانشگاه بیشترین نقش را در حوزه ارتباط با صنعت برای ما دارد چرا که بیش از ۵۰ مرکز در این مجتمع فعال هستند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شریف بیان کرد: از دیگر کارهای ما بازاریابی فعال است. از طریق تماس با سازمان ها و بخش خصوصی سعی داریم قراردادهای تحقیقاتی داشته  تا بتوانیم شاهد رشد و توسعه بیشتر فناوری هایمان باشیم.

او با اشاره به دستاوردهای مهم رونمایی شده در نمایشگاه فن بازار گفت : از دستاوردهای مهم ما پکرهای متورم شونده قابل بازیافت در صنعت نفت، ساخت میکروسکوپ کانفوکال بود که نمونه ای از سازه های برجسته تیم های دانشگاه است .

 راه اندازی چند مرکز نوآوری در حوزه سلامت

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی شریف تصریح کرد: ما ۸۰ آزمایشگاه در سطح دانشگاه داریم که با آزمایشگاه مرکزی ما همکاری دارند؛ حجم درآمد سالیانه این آزمایشگاه ۲ میلیار تومان در سال است.

او با بیان اینکه از تجاری سازی محصولات حمایت می‌کنیم، گفت: در حوزه توسعه فناوری محصول در سال‌های گذشته یک برنامه توسعه‌ای را دنبال کردیم.

موحدی تصریح کرد: از مهمترین کار‌ها در سطح دانشگاه، مالکیت فکری  و ثبت اختراع است.

او گفت: با حمایت معاونت علمی و فناوری چند مرکز نوآوری در حوزه سلامت، هوا و فضا، تحلیل رایانش داده و حوزه مواد را در آینده راه اندازی می‌کنیم که بتوانند محل ارزشمندی برای تبدیل ایده به محصول شوند.
 
معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی شریف بیان کرد: در آینده‌ای نزدیک با همکاری سازمان گمرک مرکز نوآوری مرزی راه اندازی می‌شود.

او گفت: در حوزه کار آفرینی برنامه‌های مهمی اجرا می‌شود مانند مدرسه اشتغال در دانشگاه که در آن به خود شناسی مهارت آموزی و کار آموزی می‌پردازند و نقش مهمی در تربیت دانشجویان در حوزه کارآفرینی دارد.

دانشگاه شریف، قلب نوآوری‌های کشور

موحدی بیان کرد: عملکرد پارک‌های علم و فناوری دانشگاه باتوجه به قدمت آن رشد بسیار خوبی داشته است و ما دانشگاه شریف را ناحیه نو آوری شریف نام نهادیم که قلب نوآوری‌های کشور باشد.
 
او گفت: این ناحیه شامل شرکت ها، استارتاپ ها، پارک‌های علم و فناوری، مراکز نوآوری، تامین کنندگان خدمت، فضای کار اشتراکی و سرمایه گذاران است که در حال فعالیت‌ هستند.

موحدی با ناکید براینکه  ۵۰۰ شرکت داخلی و خارجی فعال در اطراف دانشگاه حضور دارند، گفت: اخیرا توانستیم با همکاری شهرداری منطقه ۹ مرکز فناوری هوشمند شهری راه اندازی کنیم.
 
انتهای پیام/
 
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.