سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحصیل دو هزار دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

سرپرست معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: هم اکنون دو هزار و ۴۹۷ دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، برزو خالدی فر سرپرست معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: هم اکنون دو هزار و ۴۹۷ دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

او افزود: از این تعداد ۱۰۲ دانشجو در دانشکده دندانپزشکی، ۹۳۹ دانشجو در دانشکده پزشکی و دندان پزشکی و فناوری‌های نوین، ۲۷۷ دانشجو در دانشکده بهداشت، ۵۲۳ دانشجو در دانشکده پرستاری و مامایی شهرکرد، ۳۹۴ دانشجو در دانشکده پیراپزشکی و ۲۶۲ دانشجو نیز در دانشکده پرستاری بروجن مشغول به تحصیل اند.

خالدی فر اضافه کرد: از دو هزار و ۴۹۷ دانشجوی مشغول به تحصیل در این دانشگاه، یک هزار و ۱۴۶ دانشجو غیر بومی و یک هزار و ۳۵۱ دانشجو بومی هستند.

او با اشاره به افزوده شدن رشته پرستاری کودکان در مقطع کارشناسی ارشد، دستیاری تخصصی اطفال و Ph.D. بهداشت محیط ادامه داد: پیگیری‌های لازم برای راه اندازی رشته فیزیوتراپی در مقطع کارشناسی و رشته‌های حوادث و بلایای طبیعی، مامایی در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه در حال انجام است.

خالدی فر گفت: در سال تحصیلی ۱۳۹۷-۱۳۹۸، ۱۷ دانشجو در مقطع کاردانی، ۵۱۸ داشجو در مقطع کارشناسی، ۵۳ دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد، ۱۳۶ دانشجو در مقطع دکترای عمومی، ۹ دانشجو در مقطع دکتری تخصصی (Ph.D.) و ۲۲ نفر در مقطع دستیاری در رشته‌های زنان، جراحی عمومی، بیهوشی، اطفال و داخلی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد پذیرش شدند.

او، تعداد فارغ التحصیلان سال تحصیلی مذکور را در مجموع ۴۴۱ دانشجو از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند.

خالدی فر افزود: این دانشگاه در صدد است با فراهم نمودن زیرساخت‌های لازم برگزاری‌های آزمون‌ها را از امتحانات کاغذی به سمت آزمون‌های الکترونیکی سوق دهد.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.