سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمریکا با اتهام‌زنی به روسیه در صدد توجیه سیاست شکست خورده خود در لیبی است

یک کارشناس مسائل آفریقا بر این باور است که آمریکا با اتهام زنی به روسیه در صدد توجیه سیاست شکست خورده خود در لیبی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، یک کارشناس مسائل سیاسی معتقد است آمریکا با متهم کردن روسیه به دخالت در امور داخلی کشور‌های آفریقایی از جمله لیبی، سعی دارد حضور خود را در این کشور‌ها افزایش دهد و سیاست شکست خورده خود در این منطقه را لاپوشانی کند.

گوایدو کالوو، کارشناس اسپانیایی در امور مسائل آفریقا، خاورمیانه و آسیا گفت: خشم و طغیان، روحیه‌ای است که آمریکا در سال جدید میلادی دارد. این روحیه از تهدید‌های بی اندازه و تحریم‌های پی در پی او علیه کشور‌های مختلف قابل درک است. واشنگتن در حال تهیه لایحه‌ای است تا مسکو را به اتهام ایجاد بی ثابتی در لیبی تحریم و مجازات کند. بدیهی است در چنین لایحه‌ای هیچگاه به مداخله آمریکا در لیبی که از سال ۲۰۱۱ آغاز شده و در حال حاضر، این کشور آفریقایی را به یک جهنم تبدیل کرده است، اشاره نمی‌شود.

کالوو معتقد است این [درگیری‌ها در لیبی] یک بهانه برای آمریکاست تا با اتهام زنی به دیگر کشور‌ها برای ایجاد چنین وضعیتی در لیبی، شرایط را برای نفوذ خود در آفریقا فراهم کند؛ بنابراین در این مسیر، نابودی یک ملت و کشته شدن صد‌ها هزار انسان بی اهمیت است.

این کارشناس با اشاره به اینکه نسبت به اتهامات آمریکا علیه دیگر کشور‌ها کاملا «مات و مبهوت» شده است، گفت: نفاق آمریکا و دورویی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به سطحی غیرقابل تصور افزایش یافته است. هرج و مرج کنونی در لیبی، نتیجه مداخله سال ۲۰۱۱ آمریکا در این کشور است و به نظر می‌رسد این آشفتگی هیچ راه حلی ندارد و شکست سیاست‌های غلط آمریکا در این کشور آفریقایی کاملا آشکار است. به همین منظور، واشنگتن سعی دارد مسکو را عامل این بی ثباتی در لیبی نشان دهد.

این کارشناس با اشاره به اینکه مهاجرت غیرقانونی از لیبی به اروپا نتیجه سیاست‌های اشتباه آمریکا در این کشور آفریقایی است، افزود: این جریان احتمال حضور تروریست‌هایی که از طریق مهاجرت غیرقانونی وارد خاک اروپا می‌شوند را تشدید می‌کند. کشور‌های اروپایی باید نسبت به اقدامات آمریکا در آفریقا آگاه باشد. چراکه بی توجهی به آن موجب تشدید بحران مهاجرت در اروپا و حتی حضور ترویست‌ها در قاره سبز می‌شود.

کالوو در انتهای اظهاراتش به سیاست‌های روسیه در لیبی پرداخت و اظهار کرد آنچه مسکو به دنبالش است تثبیت اوضاع در لیبی همانند آنچه در سوریه انجام داد و موفق شد، است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.