سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران در دیدار با خانواده شهید آلفرد گبری:

امروز همه ادیان الهی از عدالت خواهی ایران حمایت می‌کنند

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران، امروز با پدر شهید آلفرد گبری دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، کاروان خادمان مسجد جمکران قم و جمعی از دانشجویان قم با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین حسین‌آبادی معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران، امروز با پدر شهید آلفرد گبری در خیابان دماوند، خیابان افشاری تهران تجدید میثاق کردند.

حجت الاسلام و المسلمین حسین‌آبادی خطاب به پدر شهید آلفرد گبری گفت: خدا را شاکریم توفیق شد در سالروز ولادت حضرت مسیح و آغاز سال نو میلادی با شما دیدار کنیم.

وی افزود: حضرت مسیح، روح‌الله (ع) و امام زمان (عج) وجه اشتراک بسیار زیادی با هم داشتند؛ هر دوی آن‌ها منجی و عدالت گستر جهان هستند. یکی از صحن‌های مسجد مقدس جمکران به نام حضرت عیسی (ع) نامگذاری شده است و ما معتقدیم این دو پرچم عدالت خواهی را برپا می‌کنند و عده زیادی از مسیحیان و شیعیان در این قیام حضور دارند.

حجت الاسلام و المسلمین حسین‌آبادی بیان کرد: فارغ از دین و مذهب هر مذهبی که داشته باشیم، آزادی خواهان جهان از ظلم، کفر و ستم کوچ می‌کنند و به سمت ایمان و عدالت خواهی می‌روند. امروز همه ادیان الهی از عدالت خواهی جمهوری اسلامی ایران حمایت می‌کنند. بیش از ۵۰۰ شهید و آزاده مسیحی در دفاع مقدس مشارکت داشتند و در این جریان شیعه و سنی در کنار هم در عدالت خواهی مشارکت کردند. منشأ ستم و ظلم دوران دفاع مقدس صدام بود که از آمریکا شیطان بزرگ تبعیت می‌کرد.

پدر شهید آلفرد گبری درباره پسرش اظهار کرد: شهید آلفرد در سال ۱۳۵۰ هجری شمسی در بیمارستان بازرگانی تهران به دنیا آمد و در سال ۱۳۷۰ در منطقه گیلان غرب به شهادت رسید. خیلی خوشحالم که فرزندم برای دفاع از آرمان‌ها و وطن خود جانش را نثار کرد. همه ایرانیان در همه ادیان چه مسیحی، چه سنی و چه شیعه از هموطن خود دفاع می‌کنند. همه مردم ایران ارادت خاصی به خاتم الانبیاء حضرت محمد (ص) و فرزندان گرامیشان دارند و فرقی نمی‌کند که مسیحی، سنی یا شیعه باشند.

وی در پایان گفت: من امیدوارم همه مسلمانان و مسیحیان در کنار هم متحد و در عدالت و خوشی زندگی کنند. ما طبق رسوم هر ساله آغاز سال نو و میلاد حضرت مسیح را جشن می‌گیریم. امسال نیز در سال ۲۰۲۰ میلادی این جشن بزرگ را خواهیم گرفت.

در پایان حجت الاسلام والمسلمین حسین آبادی با اهدای تندیسی از کاشی مسجد جمکران قم، از پدر شهید آلفرد گبری تجلیل کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.