سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خلاء قانون تشدید مبارزه با خرده فروشان تا پایان سال تصویب و اجرایی می‌شود

دبیرشورای مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی گفت: لایحه قانون تشدید مبارزه با مواد مخدر تنظیم و با همکاری سایر نهاد‌ها تا پایان سال تصویب و اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد حسین صالحی دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی در جمع یاری گران زندگی تربت جام گفت: اعتیاد به مواد مخدر منشاء مهمترین آسیب اجتماعی در کشور می‌باشد و براساس آمار بیش از ۷۰درصد ورودی‌های زندان،۵۵ درصد طلاق‌ها و بخش زیادی از سرقت‌ها مرتبط با موادمخدر است.

او با ابراز نگرانی از کاهش سن اعتیاد در میان نوجوانان، ادامه داد: سن گرایش به مواد مخدر از ۴۰ سال به ۱۴ سال کاهش یافته که این یک هشدار است و متاسفانه زنان و دختران، پسران بسیاری درگیر اعتیاد شدند.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر تربت جام گفت: گرایش مصرف مواد مخدر از سنتی به صنعتی درجامعه به دلیل داشتن اثرات خطرناک و زیان بار در حال افزایش صعودی است.

صالحی با اشاره به برنامه ریزی دقیق مدیریتی ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: چنانچه برنامه ریزی لازم درخصوص مبارزه با این معضل بزرگ اجتماعی نداشته باشیم در آینده‌ای نزدیک دچار بحران خواهیم شد و این موضوع نیاز به عزم جدی و همگانی می‌طلبد، اگرچه مشکل اعتیاد به همه نهاد‌ها مربوط می‌شود. با این مشکل مهم را می‌طلبد.
 
او  با اشاره به سهم عمده ایران به عنوان تنها کشور در جهان که توانسته عمده‌ترین عملکرد موفق مبارزه با مواد مخدر را داشته باشد، افزود: در حوزه مبارزه با مواد مخدر بیش از  ۳هزار و ۸۰۰ شهید و۱۲ هزار جانباز تقدیم شده است.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر تربت جام عمده دلایل این گرایشات منفی را این گونه عنوان و تصریح کرد: دلایلی همچون افسردگی، پایین بودن خودباوری و عزت نفس در جوانان بستر گرایش به مواد مخدر در جامعه فراهم نموده است و اقدام موثر در حوزه پیشگیری می‌تواند با آموزش و اطلاع رسانی از آثار سوء مواد مخدر جامعه را آگاه نماییم تا مانع رشد روز افزون این معضل بزرگ شویم.

صالحی افزود: متاسفانه بیش از ۸۰۰ نوع مواد مخدر تولید و با شکل‌ها و تنوع رنگ‌های مختلف عرضه می‌شود که همین تنوع باعث ایجاد گرایش در سنین و اقشار مختلف جامعه خواهد شد.

او با اشاره به مشکلات روز افزون جامعه ابراز تاسف نمود و تصریح کرد: آستانه تحمل مردم به دلیل مشکلات عدیده پائین آمده و با ایجاد کوچکترین مشکل روحی درگیرمواد مخدر می‌شوند روشنگر این موضوع می‌تواند آمار نزاع‌ها و آمار افزایش زندانیان دربند است و راه حل این موضوع ایجاد نشاط اجتماعی با ارائه راه حل‌های خلاقانه فرهنگی وحمایت‌های مالی خواهد بود.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی گفت: ما با اقداماتی که در ستاد مبارزه با مخدر انجام می‌دهیم به دنبال کار نمادین نیستیم و بایداقدامات ویژه‌ای صورت بگیرد تا جامعه مصون بماند.

او در خاتمه با فراخوان عمومی از تمامی حوزه ها و نهاد‌های اجتماعی و سازمانی خواستار همکاری در مبارزه با مواد مخدر شد و ادامه داد: در شرایطی که کشور در حال جنگ اقتصادی است و درآمدها به حداقل رسیده همگان در حد توان و ظرفیت در حوزه پیشگیری، درمان و صیانت کمک کند که معضل جدی کشور که اعتیاد به مواد مخدر است موفقیت‌ها حاصل شود.
 
انتهای پیام //ز.ج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.