سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران خبر داد؛

مترو هشتگرد برای مسافران رایگان است

هاشمی درباره جزئیات بهره‌برداری آزمایشی از مترو هشتگرد توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در یکصد و هشتاد و ششمین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز سه‌شنبه (۱۰ دی ماه) برگزار شد، در پاسخ به این سوال که آیا مترو هشتگرد بدون در نظر گرفتن مسائل ایمنی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است، در جمع خبرنگاران گفت:  احداث مترو هشتگرد از زمان ایجاد مترو تهران-کرج و گلشهر و پروژه‌های شهری بود که امروز با تأخیری نزدیک به ۲۵ سال انجام شد.

وی در تشریح وضعیت فنی مترو هشتگرد افزود: بخشی از تجهیزات مخابرات و سیگنالینگ مترو هشتگرد به اتمام رسیده و در بخش مخابرات با استفاده از موبایل مشکل آن برطرف می‌شود، اما باید اعلام کنم در بحث سیگنالینگ که موضوع حساس و فنی است باید هر چه سریع‌تر مسائل فنی آن به پایان رسد.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه مترو هشتگرد از سوی مترو تهران بهره‌برداری می‌شود، گفت: بهره برداری از مترو کرج-هشتگرد به صورت آزمایشی صورت می‌گیرد که تنها دو ساعت در روز با سرعت و تعداد کم مسافر فعالیت می‌کند و در بازه زمانی ساعت ۱۱ صبح و ۱۳ ظهر مسافرگیری انجام می‌شود تا مشکلات ناشی از کمبود‌ها در سیستم ریلی مشخص شود تا مدیریت مترو برای حل آن تلاش کند.

هاشمی ادامه داد: ما در خطوط ریلی بخشی به نام تست سرد و بخشی دیگر به عنوان تست گرم و سپس بهره‌برداری آزمایشی داریم و تأکید من به مسئولان این است که در مترو هشتگرد نسبت به مسائل سیگنالینگ زودتر و مؤثرتر عمل کنند.

او تأکید کرد: در زمان بهره‌برداری آزمایشی از مترو کرج- هشتگرد قرار است از مسافران پول گرفته نشود و سفر آن‌ها رایگان باشد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: مترو هشتگرد از لحاظ تعداد واگن مشکلی ندارد و تنها یکی از مشکلات آن مربوط به برق آن است که با یک پست ATP حل می‌شود.

هاشمی تصریح کرد: بهره‌برداری از مترو هشتگرد در حال حاضر با یک قطار انجام می‌شود.

او در تشریح مصوبات امروز صحن شورا گفت: در جلسه سه‌شنبه‌های شورا که به صورت یک هفته در میان برگزار می‌شود، یکی از نمایندگان شورایاری‌ها با حضور در صحن شورا گزارش خود را ارائه می‌کند و در این جلسه نیز آقای قوچانی دبیر شورایاری محله باغ آذری در منطقه ۱۶ حضور یافت و گزارش خود را ارائه کرد.

رئیس شورای شهر تهران افزود: پس از آن وارد دستور جلسه شدیم که دستور‌هایی مانند اصلاحیه املاک، نشان شهروندی و تعارض منافع مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۰:۰۲ ۱۰ دی ۱۳۹۸
باید از صادقیه یه خط به میدون آزادی کشیده بشه والا نمتونه جمعیت کرج و هشتگرد رو با هم بکشه
بی نام
۱۷:۴۴ ۱۰ دی ۱۳۹۸
سلام
مترو شهر جدید و صنعتی و مستضعف نشین چه شد . کسی به فکر افتتاح هن هست کی دیگه؟؟؟؟؟،