به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، اسماعیل قربانی مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: تماسهای تلفنی به خط ۱۲۳ در ۹ ماهه امسال ۴۳۴ مورد بوده، اما در مدت مشابه پارسال ۳۶۱ مورد بوده است.
قربانی افزود: همچنین در خصوص تیم سیار نیز در سال ۹۸ نسبت به پارسال افزایش داشتیم؛ در سال گذشته ۲۲۰ مورد و در سال ۹۸ نیز ۲۷۶ مورد ارجاع به محل داشته ایم.
او عنوان کرد: مرکز مداخله در بحرانهای فردی، خانوادگی، اجتماعی در سال گذشته ۴۰۰ مراجعه داشته و امسال این مراجعات به ۴۲۶ مورد رسیده است.
راحله فرخنده مسئول اروژانس اجتماعی شهرستان بجنورد نیز در این باره گفت: اولین راه ارتباطی مردم با اورژانس اجتماعی شماره بدون کد ۱۲۳ است و مردم در صورت بروز مشکلات اجتماعی میتوانند با این شماره تماس بگیرند.
فرخنده اظهار کرد: همکاران ما به صورت ۲۴ ساعته در مرکز حضور دارند و به این موضوعات رسیدگی کرده و اگر مشکل مزبور حل نشد، تیم سیار اورژانس اجتماعی به محل اعزام میشود.
او عنوان کرد: در اورژانس اجتماعی تمامی خدمات از جمله مشاوره حقوقی، روانپزشکی به صورت رایگان انجام شده و در مجموع ۲۲ نفر در این بخش مشغول به خدمت هستند.
فرخنده با اشاره به اینکه در سه سال اخیر بالاترین آمار در بین مراجعات اختلافات خانوادگی بوده، افزود: مشاورین و مددکاران اورژانس تا پایان آمدن مشکل در کنار مددجویان و مراجعان حضور دارند و جلسات مشاورهای را ادامه میدهند.
مسئول اروژانس اجتماعی شهرستان بجنورد گفت: اورژانس اجتماعی در زمینههای کودک آزاری، همسر آزاری، زنان و دختر آسیب دیده اجتماعی، کودکان کارفعالیت و خدمت رسانی میکند.
انتهای پیام/د