سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر راه و شهرسازی:

‌۱۵۰۰ کیلومتر ریل به خطوط ریلی کشور افزوده می‌شود‌

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تلاش دولت توسعه خطوط ریلی کشور است،گفت: ۱۵۰۰ کیلومتر به خطوط ریلی کشور تا پایان دولت افزوده می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی گفت:  انتقال حمل و نقل از خودرو محوری به ریل از  تاکیدات رییس جمهور است که به صورت جدی درحال پیگیری و اجرایی شدن است.

اسلامی افزود:  تا پایان دولت ۱۵۰۰ کیلومتر ریل به خطوط ریلی کشور افزوده می‌شود.

او گفت:  اتوبان تهران- کرج و خط دوم کرج -قزوین،   در شمال اتوبان به صورت مترو و در جنوب اتوبان با قطار حومه‌ای سرویس دهی خواهیم  داد.  

وزیر راه و شهرسازی در ادامه از افزودن  ۵۸۰ کیلومتر آزاد راه به آزاد راه‌های کشوردر دو سال آینده خبر داد و افزود: یکی از این طرح‌ها اتوبان ۱۶۰ کیلومتر آب یک تا گرمسار است که باربزرگ ترافیکی رو از اتوبان کرج خارج میکند.

طاهرخانی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شهر‌های جدید کشور نیز گفت: شهر جدید هشتگرد را برای استقرار ۶۰۰ هزار نفر برنامه ریزی کردیم، اما جمعیت کنونی این شهر در حال حاضر حدود ۵۵ هزار نفر است.

طاهرخانی افزود: اصلی‌ترین مشکل ساکنان،   دسترسی سخت  به کرج و تهران بود که امروز با افتتاح این طرح این مشکل  برطرف می‌شود.

او گفت: تعادل بخشی  به بازار مسکن تهران به خصوص برای اقشار متوسط و کم درآمد اجتماع، کاهش آلودگی هوا در تهران و کرج، صرفه جویی در مصرف سوخت و محرک توسعه منطقه  از مزایای افتتاح این طرح است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شهر‌های جدید کشور افزود: این ایستگاه مترو هزار متر مربعی، بزرگترین ایستگاه رو سطحی کشور است که  به تمامی ۴۵۰ هزار نفر پیرامون منطقه در غرب البرز سرویس دهی می‌دهد.

انتهای پیام / خ . م 

برچسب ها: مترو ، بازار مسکن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.