سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تربیت بیش از ۲۰ هزار حافظ قرآن کریم در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه استان یزد

رئیس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد از تربیت بیش از ۲۰ هزارحافظ قرآنی از ابتدای اجرای طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم در این استان خبرداد.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، حجت الاسلام محمود میرجلیلی رئیس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه یزد گفت: از ابتدای اجرای طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم تاکنون، بیش از ۲۰ هزار نفر در استان یزد حافظ کلام وحی شدند.

او به اجرای هشت دوره از طرح تربیت حافظان قرآن کریم در یزد اشاره کرد و افزود: سهمیه مصوب استان یزد برای تربیت حافظان قرآنی در سالجاری دو هزار و ۵۰۰ نفر است، که در ۹ ماهه نخست امسال حدود دو هزار نفر در دوره‌های آموزشی بقاع متبرکه و موسسات قرآنی پیرامون بقاع متبرکه شرکت کرده اند.

حجت الاسلام میرجلیلی ادامه داد: قرآن آموزان در قالب این طرح می‌توانند در دوره‌های حفظ جزء ۳۰، حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۱۵ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۳۰ جزء و حفظ مجازی قرآن کریم شرکت نمایند.

رئیس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد با بیان اینکه طرح تربیت حافظان قرآن کریم از سال ۱۳۹۱ در سراسر کشور اجرا شد، تصریح کرد: این طرح در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم و استفاده بهینه از فضا‌های موجود در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه کشور و تبدیل آن‌ها به قطب فرهنگی، اجرا می‌شود.

او گفت: حافظان کلام وحی در پایان هر دوره آموزشی، در یک آزمون کتبی و شفاهی شرکت می‌کنند و در صورت قبولی در این دو آزمون برای آن‌ها گواهینامه حفظ قرآن صادر می‌شود.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.