سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت یکصد آموزشگاه آزاد موسیقی در آذربایجان شرقی

یکصد آموزشگاه آزاد موسیقی در آذربایجان شرقی فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،"علی محرمی"معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از فعالیت یکصد آموزشگاه آزاد سینمایی در سطح استان خبر داد.

 او در جمع اساتید و پیشکسوتان عرصه‌ی موسیقی استان، با اشاره به اهمیت و جایگاه هنرمندان پیشکسوت و تاثیر آن‌ها در پیشرفت و تعالی هنر استان و کشور گفت: جامعه زمانی می‌تواند رشد و بقا داشته باشد که حرمت و شأن هنرمندان و اهالی فرهنگ و علی الخصوص پیشکسوتان در آن حفظ شود.

او افزود: حضور و همراهی هنرمندان پیشکسوت و انتقال تجربه‌های گرانسنگ آنان به نسل جوان سرمایه‌ی عظیمی است که باید قدر دانست.

محرمی گفت: جامعه‌ی هنری ما نیازمند حضور پیشکسوتان در عرصه‌های مختلف است و این فرهیختگان و بزرگان ستون‌های خیمه‌ی فرهنگ و هنر هستند.

او رونق هنر در هنرستان‌های هنر‌های زیبا و موسیقی و همچنین فعالیت بیش از یکصد آموزشگاه آزاد هنری در سطح استان را مرهون حضور و همراهی هنرمندان پیشکسوت و سال‌ها تلاش بی‌وقفه و مستمر آنان دانست.

معاون هنری و سینمایی اداره کل، تاکید کرد:هنرمندان به عنوان سرمایه‌های فرهنگی و هنری جامعه محسوب می‌شوند و حضور این بزرگان زمینه‌ساز تعالی هنر است.

او همچنین به برخی برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در عرصه‌ی موسیقی اشاره کرد و تولید آثار موسیقیایی فاخر را مهمترین رویکرد این اداره کل دانست.

محرمی همچنین از رونمایی فراخوان اولین جشنواره موسیقی فجر استان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

او اظهار داشت: ارج گذاشتن به بزرگانی که در راه پیشرفت و اعتلای فرهنگ و هنر متعالی این مرز و بوم دلسوزانه تلاش می‌کنند، ضروری بوده و این جلسه نیز با همین رویکرد برگزار شده است.

در این نشست پیشکسوتان هنر موسیقی به بررسی موسیقی اصیل در استان و زمینه‌های تعالی آن پرداختند.

همچنین در این نشست از مهداد کرباسی و آتیلا رسولی به دلیل برگزاری آیین تجلیل از پیشکسوتان موسیقی استان تقدیر شد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: موسیقی ، هنرمندان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.