سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بستری شدن ۳۵۰ بیمار مشکوک به آنفلوانزا در نیشابور

با شروع فصل سرما ۳۵۰بیمار مشکوک به بیماری آنفلوانزا در مرکز درمانی حکیم نیشابور بستری شده اند.

علی اصغر نوری رئیس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی حکیم نیشابور در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: با شروع فصل سرما تعداد ۳۵۰ بیمار مشکوک به آنفلوانزا در این مرکز بستری شدند که نسبت به پارسال شاهد افزایش ۳۰ درصدی بستری این بیماری بوده ایم.

او  افزود: با توجه به طغیان بیماری آنفلوانزا و افزایش موارد بستری در مرکز حکیم، مدیریت تخت‌های بستری در دستور کار قرار گرفت که ۲۵ تخت اطفال با تجهیزات و نیروی انسانی اضافه شد.
 
او تصریح کرد: جهت پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوانزا و اطلاع رسانی به مراجعه کنندگان، ایستگاه سلامت با هدف آموزش به همراهیان و ملاقات کنندگان دایر که به صورت آموزش چهره به چهره و پخش پمفلت‌های آموزشی، مراقبت‌های لازم جهت پیشگیری از آنفلوانزا داده شد.

رئیس مرکز حکیم نیشابور گفت: به علت مهم بودن بحث آموزش در بیماری آنفلوانزا، کارشناسان آموزش سلامت و کنترل عفونت این مرکز با حضور در مدارس به دانش آموزان مراقبت‌های لازم را آموزش دادند و همچنین تعداد ۱۱۸ نفر از پرسنل مرکز حکیم، آموزش‌های لازم جهت پیشگیری از آنفلوانزا را فرا گرفتند.

او گفت: با توجه به اقدامات انجام شده و اولویت پیشگیری در مهار آنفلوانزا شاهد کاهش بستری بیماران مبتلا به آنفلوانزا می‌باشیم که نشان دهنده اهمیت رعایت اصول حفاظت فردی شهروندان در پیشگیری از ابتلا به این بیماری می‌باشد.

انتهای پیام//ر. ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.