سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آموزش صنایع دستی برای ۲۱۹ نفر در لردگان و خانمیرزا

۲۱۹ نفر از بانوان شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا مهارت های صنایع دستی را یاد گرفتند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مهرداد رئیسی معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری گفت: طی ۹ ماهه نخست امسال، ۲۱۹ نفر از بانوان در شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا مهارت های صنایع دستی را آموزش دیدند.

او تأکید کرد: این افراد در روستاهای بارز، چال‌دراز، گرداب‌علیا، شهریار، مرادان، یونکی و شهر آلونی، آموزش‌های مقدماتی و تکمیلی رشته‌های بافته‌های داری شامل گلیم‌بافی و سفره‌بافی و سایر تولیدات صنایع دستی عشایری را فراگرفته‌اند.

رئیسی افزود: برای شرکت‌کنندگان در این دوره‌های آموزشی گواهینامه پایان دوره به مدت ۱۲۰ ساعت از سوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری صادر شد.

او با بیان اینکه برخی از شرکت‌کنندگان در این دوره‌ها، پس از فراگیری آموزش‌های لازم با حمایت اتحادیه صنایع دستی چهارمحال و بختیاری توانستند وارد زنجیره تولید شوند، ادامه داد: در این راستا اتحادیه صنایع دستی استان تولیدات این افراد را خریداری می‌کند.

معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: آموزش رشته‌های صنایع دستی در شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا تا پایان سال ادامه دارد.

انتهای پیام/ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.