سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کسانی که کمک معیشتی دریافت نمی‌کنند، چگونه ثبت نام کنند؟

نحوه اقدام برای دریافت یارانه معیشتی برای گروه های مختلفی که در لیست یارانه بگیران قرار ندارند، اعلام شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، فرایند ثبت نام و اقدام گروهی از اقشاری که خود را مستحق دریافت یارانه معیشتی می‌دانند اما هیچ گاه در گروه یارانه بگیران نبودند، اعلام شد.

بر این اساس، افرادی که در فهرست یارانه بگیران نبودند و به تبع آن، حمایت معیشتی نیز دریافت نکرده‌اند، باید طی فرآیندی که اعلام می‌شود، وارد چرخه ثبت‌نام شوند.

افرادی که یارانه نقدی دریافت نمی‌کنند، دو گروه از جامعه هستند. گروه نخست، افرادی هستند که در سال ۹۳ اطلاعات خانوار خود را برای دریافت یارانه نقدی در سامانه مربوطه ثبت کرده بودند که بر این اساس، اطلاعات این خانوارها در سامانه وجود دارد. بر این اساس، مراتب از طریق پیامک، به این افراد اطلاع رسانی شده تا از دهم دیماه، به سامانه hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

اما گروه دیگری از متقاضیانی که یارانه نقدی و یارانه معیشتی دریافت نمی‌کنند و هیچگاه اطلاعات خود را (حتی در سال ۹۳) در سامانه ثبت نکرده‌اند، اگر کد ملی خود را در سامانه #۶۳۶۹* ثبت کرده و به نوعی درخواست خود را اعلام کرده باشند، به این افراد با ارسال پیامک اعلام می‌کنیم که به یکی از دفاتر پلیس به اضافه ۱۰ مراجعه کنند.

در عین حال کد ملی گروهی از افرادی مانند زوج‌های جوان که یارانه نقدی و یارانه معیشتی نمی‌گیرند و با کد دستوری #۶۳۶۹* نیز کد ملی خود را هم ثبت نکرده باشند استخراج می‌شود و طبق زمان بندی مشخص، نحوه مراجعه و ثبت نام را به آنها اعلام خواهد شد.

تاکید می‌شود، همه این فرایند فقط برای دریافت یارانه معیشتی است و ارتباطی با یارانه نقدی ندارد.

منبع:مهر

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
بهمن
۱۹:۳۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام
محمدنظری
۱۸:۱۳ ۲۸ فروردين ۱۳۹۹
سلام من نیاز ندارم
مجیدخورسندی کمره فرد
۱۱:۰۱ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
من بیمه ندارم وگردش حسابی هم ندارم امانتوانستم هیچ همایتی ازدولت داشته باشم لطفا راهنمای کنید
ناشناس
۱۹:۰۶ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
سلام من کار پرداز یه شرکتی بودم و به کارت بانکی ام از طرف شرکت پول واریز میشد و من خریدهای آن شرکت را انجام میدادم لذا بخاطر تراکنشهای مالی زیاد ، اعلام کردند که به شما یارانه کمک معیشتی تعلق نمیگیرد ! چرا ؟ اعتراضمو در کجا ثبت کنم ؟
علی اکبر
۱۴:۳۰ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
من مستاجرم کمک معیشتی نگرفتم توروستازندگی می کنم به خاطر کارت خوان
حسن حلقه بگوش گلستان گالیکش
۲۳:۵۹ ۰۹ بهمن ۱۳۹۸
باسلام.خانواده من ۵نفر هستیم .کل خودروی که خانواده ام داریم ۸۰میلیون هم نمیشه وکارگر هستم از سال اول یارانه میگیریم.ولی بسته کمک معیشتی به ما تلعق نگرفته.وقتی تقاضادادم میگویندشما خودرو دارید .در حال حاضر چکار کنم
حمید
۰۱:۱۶ ۰۲ بهمن ۱۳۹۸
ولا من یه مستاجر هستم صبح تا ۱۲ شب سر کار هستم دو تا وام به اسم بچهام گرفتم دادم یه ماشین خریدم زدن مصاحبه کردن همون پول وام که داخل حسابم بود یه ماه حساب کردن ماشین یکی اخه همون پول وام داخل حساب من بود یه ما بعد دادم یه ماشین ۴ نفر هستیم ابن انصاف است
محقق
۲۰:۰۷ ۰۹ دی ۱۳۹۸
ثبت نام نکنند چون دولت محال به کسی که جامونده یارانه بده